2015. augusztus 11., kedd

Paradicsomsaláta zellerrel, lila hagymával.



Teljesen fel vagyok pörögve! Kis javulás állapotomban, ami nem is olyan kicsi, óriási változást okozott. Kényszert érzek arra, hogy írjak mindarról, amit elterveztem, de elmulasztottam az elmúlt két hétben. Vagy legalább részben pótoljam életem lételemében, a gasztronómiában a betegségem okozta kimaradásokat. 
Igen! Van, akit ez éltet, és velem most tényleg ez a helyzet. Vasárnap óta csak gondolkodok, tervezek, alkotok, és írok. És természetes, hogy agyam főként a kaja körül forog. Nejemmel is olyan ételt találtunk ki a hétvégére, aminek készítéséből kivehettem részemet. Tehát hámoztam, szeleteltem, kóstoltam, terveztem, és fényképeztem. De jól esett! A jót pedig könnyű megszokni. Ezért határoztam el, hogy az agyérgörcsöm előtt tervbe vett salátámat is gyorsan megcsinálom.
Nagyon szeretem az Olaszos jellegű kajákat, és tudvalevőleg paradicsomfüggő vagyok. Ezért talán nem meglepő, hogy a paradicsomot most új adalékanyaggal próbáltam kicsit feldobni, és ismét nem csalódtam. Olaszos ételeim többségében szívesen vagyok kerítő a paradicsom, és a zeller házasításában. Illenek, kapcsolódnak egymáshoz! Többnyire szárzellert használok különféle ragukhoz, más paradicsomos ételekhez, de ha nincs?... Mivel megkívántam, és nem okozhatott gondot pár testesebb paradicsom feldarabolása, néhány lila hagyma felszeletelése, és kevés zeller lereszelése, bátran belevágtam. Legnehezebb feladatom, az elkészült saláta tálalása, majd fényképezése volt. De ez is hozzátartozik a terápiához, ezt is újra meg kell szoknom. Lassan azért kicsit pihentetnem kell kacsómat, mert soknak tűnik az írás így hirtelen, egyszerre. Tehát rövidebbre is fogom, aminek gondolom sokan örülnek is. Gyorsan azért leírom a receptet is a rövid pihenő előtt.


Hozzávalók:

1 kg. paradicsom, (vegyesen többféle)

3 db. lila hagyma,
1/4 zeller reszelve,
só,
1 kanál almaecet,
2 kanál extra szűz olíva olaj.

A lila hagymát vékony félkarikákra vágtam, majd hozzáreszeltem a zellert. Megsóztam, majd hozzádaraboltam a paradicsomot. Megöntöttem almaecettel, és olíva olajjal, majd elkevertem.

A lila hagymának nincs szüksége puhulásra, valamint a reszelt zeller is igazán illett a salátához. Akár azonnal is fogyasztható, de ha hűtőben érleljük rövid ideig, nem árthat neki.




Tulajdonképpen ennyi a hasznos anyag, a többi csak töltelék. Elkészíteni  rövidebb volt, mint leírni hogyan is csináltam. 

Nehéz a gasztrobloggerek élete? Nem, mert szívesen csináljuk!
Gondolom ez társaim véleménye is, mert miért irkálnánk a világba?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése