2014. július 30., szerda

Kráter süti, avagy pudingos, tejfölös kedvenc.



Eljutottam ide is. Napok óta koptatom körmeimet, mert hétvégén tartottam szerény körülmények közt a pót-szülinapomat. Ennek ez nem lenne egyenes következménye, de gasztrobloggerként elköteleztem magam a hiteles tájékoztatás mellett, és mivel kilencféle étel készült, erről be kell számolni. Ez az uccsó, bár maradt még egy vegyes saláta, amiről, szerintem rengetegszer írtam már valamilyen formában, és mivel nem a statisztika javítása a cél, ezt most kihagyom.
A sütit viszont nem lehet kihagyni. Szánom-bánom, de eddig is többször elkészítette már a saját, különbejáratú
 házi konyhatündérem, valahogy a receptírás mindig elmaradt. Eddig! Nem véletlenül hagytam utoljára, mert nem én készítettem a sütit, és addig nem oszthattam meg receptjét, míg hiteles forrásból (nejem féltve őrzött receptgyűjteményéből) utána nem néztem.
Mivel itt van előttem a nyomtatott recept, egyszerű lenne beszkennelni, és így közzétenni. Akkor viszont nehezebb lenne nektek kinyomtatni, mert biztos vagyok benne, sokan el szeretnék készíteni ezt a finom sütit. Jellemző, hogy hétvégén a "lányok" is a sütiknél ragadtak le, komoly eszmecsere volt róluk, majd mindenki elkérte a két süti receptjét. Szerencsére a multifunkci nyomtatóval könnyű megtenni, így minden kíváncsi receptekkel térhetett haza.
És, hogy Ti is megtudjátok, már hozom is a receptet.


Hozzávalók a tésztához:  
25 dkg. liszt,  1 csomag sütőpor,   5 db. közepes tojás,  25 dkg. kristálycukor,  1 csomag vaníliás cukor,  2 ek. kakaópor,  1 dl. tej,  1 dl. étolaj.

A pudinghoz:  9 dl. tej,  6 ek. kristálycukor,  2 csomag pudingpor (lehet, csak vanília, de van, aki két színű pudingport használ  vaníliát, puncsot is)

A tetejére:  2 kis pohár tejföl (2 x 125 g.)  4 ek. porcukor,  1 csomag vaníliás cukor.

A tojásfehérjét felverjük. Az öt tojás sárgáját elkeverjük a cukorral, a vanilincukorral. Apránként hozzáadjuk a tejet, az olajat, majd a sütőporral kevert lisztet, a kakaót, és óvatosan hozzáadjuk a felvert tojásokat, a végén összeforgatjuk. Lisztezett, esetleg sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a masszát, majd a közben, a tasakon lévő használati utasítás szerint felfőzött pudingot is vizes kanállal elosszuk. Ezért hívják kráter sütinek, mert a sütés során, puding kráterek keletkeznek, és ha felvágjuk a sütit, nagyon szép lesz a többszínű végeredmény. 
A sütit 180 fokon sütjük, de nem árt elvégezni a tűpróbát sem. Mikor kivettük a sütőből, kicsit pihentetjük, hűtünk rajta, majd a tejföllel elkevert porcukros, vaníliás cukros masszát egyenletesen a tetejére simítjuk. 



Itt jön a legnehezebb. A türelem. Hosszú évek tapasztalata szerint, és én is sokszor estem ebbe a hibába, azonnal szeretnénk látni a végeredményt. Pedig, ha várunk egy kicsit, a süti hűl, és sokkal, de sokkal szebben szeletelhető, mintha forrón állunk neki. A süti tetején lévő tejfölös masszának órák kellenek, míg annyira összeáll, hogy biztosan, szépen szeletelhetővé válik. Tudom, nehéz megállni, de érdemes kicsit várni, mert a türelem, még szebb sütit terem!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése