2015. augusztus 17., hétfő

Aszalt paradicsomos gombaragu




Az elmúlt napjaim azzal teltek el, hogy kipróbáltam a még nyár elején vásárolt aszalógépemet. Majd később leírom új tapasztalataimat is, hiszen az elmúlt években csak az áldott napfény szárította paradicsomjaimat. Ez viszont egész más, és kész lett az első adag, saját kertem gyümölcseiből. A puding próbája viszont a kajálás, így hirtelen ötlettől vezérelve összedobtam egy gyors ragut, ami csillapította éhségemet, egyben bebizonyította, érdemes volt így natúr módon is feldolgozni a paradicsomokat. Ráadásul kipróbáltam valami olyat is, amit eddig még nem. Néha az embernek hihetetlen egyszerű, mégis kitűnő ötletek jutnak az eszébe. Mindössze pár kanál kimaradt krumplipüré volt a hűtőben, de az sem veszhetett kárba! Belekerült tehát a raguba. Tudjátok milyen csodás sűrítőanyag? Én most megtudtam. A ragu állaga így tökéletes lett, nem kellett aggódnom sűrűsége miatt. 
Nem rabolom tovább senki drága idejét, rátérek a lényegre.


Hozzávalók:


1/2 kg. csiperkegomba, 
20 dkg. aszalt paradicsom,
1 csokor újhagyma, 
2 gerezd fokhagyma,
1 kisebb magozott csili,
1 dl. száraz fehérbor,
2 kanál krumplipüré,
só, frissen őrölt bors,
1 kanál olíva olaj.

A gombát felszeletelem, kevés olíva olajon egyszerre tettem serpenyőbe az apróra vágott fokhagymát, a felkarikázott újhagymát, a magozott, felkarikázott csilit a gombával, és az aszalt paradicsommal. Öntöttem alá kevés bort, ami szinte azonnal elvesztette alkoholtartalmát, megsóztam, borsot őröltem rá. Hozzáadtam a 2 kanál maradék krumplipürét, amivel összefőztem. Mindössze 5 percre volt szükség, hogy összeérjenek az ízek, és komplett, finom, kímélő vacsora váljon belőle. Petrezselymes rizst csináltam mellé, de az is igaz, hogy a köret elkészítése hosszabb időbe tellett, mint a ragué.




Így születnek tehát az egyszerű, de nagyszerű ötletek. Ha nem rejtett volna a hűtő kevés maradék krumplipürét, akkor sem estem volna kétségbe. Akkor viszont hámozott paradicsommal végeztem volna el a sűrítést. Így jobban jártam! A paradicsom nem nyomta el az aszalt paradicsom semmihez nem hasonlítható különleges ízét. Tehát megint jól jártam, hogy először gondolkoztam egy kicsit.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése