2014. április 16., szerda

Fokhagymás, sült pulykacomb, nagyon egyszerűen

Hanyag voltam, bár nem nagyon! Ha valami készül konyhánkban, minden esetben fotózok, de sokszor fordult már elő, hogy valamiért nem írtam róla azonnal. Nem vagyok amolyan dicsekvő fajta, aki csak azért blogol, hogy lássák, ezt is csináltam, vagy csináltuk Párommal. Nekem nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos! Pedig sűrűn készülnek ám nagyon finom dolgok a konyhánkban. Ilyen ez a pulykasült is, ami nagyon egyszerű, és viszonylag olcsó étel.
A pulyka alsó combja sokszor kapható akcióban, de még árengedmény nélkül is az olcsóbb húsfélék közé tartozik. Egyetlen hátránya, hogy porcos inakat, (szálkákat) tartalmaz. Ezek nem tévesztendők össze a halak szálkáival, de kellemetlen, mikor evés közben egy rejtett csontosabb darabra harapunk. Ha egyben sütjük meg a combot, akkor ezek eltávolítására nincs lehetőség, ha előtte filézzük, akkor nincs ok aggodalomra. Ebben az esetben, a fokhagymagerezdekkel egyben sütve került az asztalra, krumplipürével, vegyes friss zöldsalátával. 





Hozzávalók: 2 pulyka alsó comb, 1 fej fokhagyma, gerezdekre bontva, meghámozva, a nagyobb gerezdek hosszában félbevágva, só, frissen őrölt bors, őrölt pirospaprika, kevés étolaj.

A fokhagymát gerezdekre bontottam, meghámoztam, majd hosszában kettévágtam. (a vágás miatt aromája jobban kioldódik a húsban) A comb bőrét körben bedörzsöltem étolajjal, sóztam, és borsot őröltem rá, kicsit megpaprikáztam.
Keskeny pengéjű csontozó késsel lyukakat szúrtam bele, és minden lyukba fokhagymát nyomtam addig, míg a fokhagyma el nem fogyott. Mindkét combba, sikerült egyenletesen elosztani a fokhagymát. Sütőtálba téve, nagyon kevés vizet töltöttem alá, és lefóliázva előmelegített sütőbe tettem. Alsó-felső sütéssel sült 20 percig, majd a fóliát levéve kicsit megpirítottam rajta a bőrt. ezzel kicsit ropogós, és szép színű lett.




Mint a leírásból kiderült, semmi faxni nincs a receptben, bár lehetett volna sört locsolni alá, vagy mézzel megkenni, de számtalan lehetőség van a pulyka sütésével még élvezetesebb étel készítésére. Nekünk tökéletesen megfelelt így is! Vassárnapi ebéd volt, csirkeaprólék levessel, krumplipürével, friss, zöld salátával.
Bízom benne, hogy aki kipróbálja, szintén meg lesz elégedve vele.





Ha pedig véletlenül valaki nem tudna egy csirkeaprólék levest megfőzni, szívesen segítek receptemmel. 

Karácsony, szinte elképzelhetetlen pulykasült nélkül. Köret sem szükséges mellé, vagy csak egyszerűen saláta, esetleg savanyúság. Nálunk, minden évben megjelenik valamilyen formában asztalunkon, de nem csak az ünnepen. Ha pedig a felső comb, vagy a pulykaszárny sütésére is kíváncsiak volnátok azokról is írtam, mert nagyon szeretjük őket!





3 megjegyzés:

  1. Nekem kicsit kevésnek tűnik a 20 perc sütés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nagyon kevésnek tűnik, több évtizedes háziasszonyi gyakorlattal.
      Talán ha megfőzöm levesnek, 20 perc elég, hogy átsüssem, megpirítsam a sütőben a már vajpuha húst...

      Törlés
  2. Én csak egy combot sütöttem serpenyöben. Oliva olaj és husleveslével pároltam, 1 db közepes hagyamát 4-be vágva, 3 gerezd fokhagymát tettem a pároláshoz. A végén amikor lepiritottam citromkarikát tettem mellé lesülni. Isteni finom, omlós ett. kb 50 percig sült.

    VálaszTörlés