2015. március 19., csütörtök

Húsos zöldséges tésztasaláta.


Soha semmi nem kerül a kukába! Ha van felesleges alapanyag, félreteszem, és salátát készítek belőle. Tudatosan spóroltam tehát a mai salátára is, ami néhány kivételtől eltekintve csupa újrahasznosított alapanyagot tartalmazott. Így helyes múlt időben, mert már azóta régen el is fogyott. Rájöttem sokan kíváncsiak improvizált agymenéseimre, így most is leírtam hogyan csináltam. Érdemes pár percet rászánni, mert nagyon finom lett! A múltkor több üveggel is vásároltam a teriyaki szószból, mert nagyon csípem. Ebbe is tettem belőle. Csak úgy módjával, mert nem akartam, hogy elnyomjon más ízeket. A hozzávalókat most nem pontos mennyiségekkel írom le, mert egy részük nem most készült, csak el lett rejtve a hűtőben, a készülő saláta ürügyén. Tehát most majd minden alapanyag csak meg lesz saccolva így utólag, mert a saláta csak rövid időt ért meg. Béke poraira!

Hozzávalók:


2 marék főtt tészta, (én copfocskát használtam, mert ez volt félretéve)
1 db főtt csirkemell, (kb. 150 g.)
1 szál sárgarépa,
2 marék madárbegy saláta,
1 db. paradicsom,
1 db újhagyma zöldjével együtt,
kevés mustár, vagy ketchup, (lehet mindkettő is)
só, frissen őrölt bors,
1 kanál extra szűz olíva olaj,
1 kiskanál teriyaki szósz.

A főtt csirkemellet felcsíkoztam, nagyobb keverőtálban a tésztával, a tépett madársalátával, a felkarikázott újhagymával, és a kisebb darabokra vágott paradicsommal elkevertem. A sárgarépát a hagyományos módon csíkoztam fel. megtisztítom, majd zöldséghámozóval körben csíkokat vágok róla. Így egyenletes vékony csíkokat kapok, melyeket sem sózni, sem hőkezelni nem szükséges a fogyasztás előtt. Kevés mustárt is tettem még rá, és 1 kanálnyi olíva olajat. A mustár helyett ki lehet próbálni kevés ketchuppal is, de akár mindkettővel is finom! Tudom, mert kipróbáltam.


Ez a ketchupos verzió.

Egy olyan salátának is nevezhető, könnyű, friss tavaszi ételt dobtam gyorsan össze, ami egészséges, sok rostot, valamint rengeteg vitamint tartalmaz. 
Mindenkinek bátran ajánlom, mert két fő részére bőséges vacsorát készítettem percek alatt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése