2015. március 18., szerda

Párolt lila káposzta.


Kora reggel rám írt valaki, hogy kérhetne-e egy párolt lila káposzta receptet? Én meg rögtön rá is vágtam, hogy természetesen. Özön párolt káposzta receptem közt viszont egyet nem találtam, amiben a lila káposzta lett volna feldolgozva. Válaszomat úgy módosítottam, hogy délutánra. Így bokros teendőim mellett, ma párolt káposztát is csináltam, de természetesen nagyon szívesen. 
Még azt is megkérdeztem, hogyan szeretné készíteni, amire azt a választ kaptam, hogy a legegyszerűbben. Így aztán semmi gyümölcs, esetleg pezsgő a káposztában, csak úgy a'la nature. Kevés bort csak azért tettem hozzá, mert így finomabb a bor savtartalma miatt. Mire kész, az alkohol úgyis elfő belőle.
Gyorsan meglett, és közben még a munkám is tudtam végezni. Nem lettem volna ilyen bátor, ha nem tudtam volna, hogy van itthon egy kisebb fej lila káposztám, amit úgyis meg akartam csinálni a napokban. Majd megkérem nejemet, hogy vegyen egy kis oldalast, mert ahhoz nagyon jól illik! Úgy tudom ismerősöm kacsasült mellé akarja elkészíteni, és ahhoz is bátran ajánlom. Tehát!


Hozzávalók:
1 kis fej lila káposzta,
1 fej hagyma, 
1 kanál étolaj,
1 kiskanál köménymag,
3-4 nagy gerezd fokhagyma,
só,
1 kanál almaecet, 
kevés csombor (borsikafű)
1 kiskanál szorbit, vagy cukor,
kevés őrölt bors,
kevés étolaj,
1 dl fehérbor. (elhagyható)

A káposztát vékony csíkokra vágtam, majd enyhén megsóztam. A fokhagymagerezdeket szétnyomtam, majd apróra vágtam. 1 fej hagymát félkarikákra vágtam. Kevés olajat felforrósítottam, majd a köménymagot kipattogtattam. Ezután hozzáadtam a hagymát, és ezzel együtt kicsit dinszteltem. A besózott káposztát, és a fokhagymát is hozzáadtam, jól elkevertem, és fedő alatt fél lángon elkezdtem párolni. A borral együtt tettem a káposztához az almaecetet, a csombort, a borsot, és kevés szorbitot. Én cukor helyett minden ételbe szorbitot használok, mivel cukorbeteg vagyok. Ismét fedő alatt pároltam tovább, majd megkóstoltam. Ezt feltétlenül ajánlom, mert lehet korrigálni az ízeket. Ha sósnak találod, kevés cukorral tudsz javítani rajta, de ez fordítva is igaz. Fűszereznem már utólag nem kellett, mert elsőre megsaccoltam a megfelelő arányt. 




Most pedig itt ülök finom párolt lila káposztám mellett, amit a napokban fel is használok, de nincs gond vele, mert hűtőben napokig eláll. Hacsak nem nyitogatom a hűtő ajtaját, mindig ürügyet találva a párolt káposzta megdézsmálására. Nem olyan nagy ez az adag!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése