2013. június 14., péntek

Focaccia meglepinek.


Nem mindennapi pasi vagyok! Tudom, nem vagytok kíváncsiak szélesvásznú arcomra, de akkor is! Ma van Párom szülinapja. Süthettem volna tortát is, de akkor nem én lettem volna. Így aztán csináltam valami különlegeset. Olyat, amire még Kedvesem sem gondolt volna.
Tudjátok mi a focaccia? Ízlelgessétek ezt a szép szót! Próbáljátok kimondani! Nem sikerül? Segítek. Magyarul így hangzik fokaccsa. Ismerős a szó? Naperszehogy! POGÁCSA. A római harcosok, már évezredekkel ezelőtt hamuban sütötték ezt a fűszeres lepénykenyeret. Az akkor volt, most meg most van! Elárulom, nem hamuban sütöttem! Így is nagyon finom lett!  Talján - Magyar találkozót is rendeztem a tányéron, mert a most megérett kovászos uborkát raktam mellé. Jól választottam! A végeredmény döntetlen! És nem 0:0, hanem valahol 10:10 körüli eredménnyel végződött, a találka!
Tudjátok! Ez a marketing! Fel kell csigázni az olvasó érdeklődését, aki alig várja, hogy végre hozzájusson megérdemelt jutalmához, a RECEPTHEZ!

Köszönöm, hogy eddig elviseltétek süketelésemet, és jöjjön a jutalom:



Hozzávalók, egy 28x28 cm-es porcelán tálhoz:
300 g. finomliszt, vagy más kenyérliszt,
1 cs. porélesztő.
1,5 dl. meleg víz,
1 dl. fűszerolaj, (én a napon szárított paradicsom rozmaringos, fokhagymás olaját használtam, de használhatsz sima étolajat is.)
1 kk. szárított bazsalikom, 
1/2 kk. szárított oregánó,
1 kk. só,
néhány napon szárított paradicsom apróra vágva, 
kevés pizzafűszer a tetejére, 
a tálalásnál extra szűz olíva olaj rácsorgatva.


A tészta hozzávalóit összekeverem. A lisztet a porélesztővel, majd megsózom, beleöntöm az olajat, és a vizet. Hozzáteszem a szárított bazsalikomot, és az oregánót is. Összekavarom, és így laza tésztát kapok. Mivel sok olajat tartalmaz, nem fog odaragadni a keverőtál oldalához, aljához. Alaposan kidolgozom, majd akár elmehetek a piacra vásárolni. Így történt ma is, ezért merem leírni. Mire hazajöttem, gyönyörűen megkelt a tészta. Ha túl lazának találjátok, nyugodtan tegyetek még hozzá lisztet. Újra átgyúrtam, majd a porcelán tálba igazítottam.
Ujjammal lyukakat fúrtam bele (lazán), majd feldarabolt, napon szárított paradicsomot nyomkodtam a tésztába. Mielőtt, az előmelegített sütőbe tettem, megszórtam saját készítésű pizzafűszeremmel is, ami paradicsompor, szárított oregánó, bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, őrölt pirospaprika, só, bors keveréke. Látjátok! Nincs titkom előttetek!
A sütőben, 200 fokon sült, 25 percig. Ropogós tetejű, messziről érezhető illatú finomság lett belőle.
Mivel ajándéknak készült, addig nem mertem megvágni, megkóstolni, míg az ünnepelt nem járult hozzá.
Nem csalódtam! Megöntöztem extra szűz olívával, mellé a frissen szüretelt kovoubit tettem, így kitűnő vacsi lett belőle.
Kell ennél jobb?
Ki kell egészítenem azzal, hogy egyik fiam ketchuppal öntözte nyakon. Szerinte így volt a legjobb!



Utóhang:  Közel másfél évre a készítés után ez a receptem lett A Lidl Milliomos szakács versenyének, Olasz ételek kategóriájában az egyik díjazott receptje.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése