2015. december 19., szombat

Nyoma veszett a nyereménynek . . . (rakott fusilli)


Még mielőtt bárki elkezdene aggódni értem, normális esetben a nyereményeknek ez a sorsuk! Mit is kezdenék velük? A tésztáknak hosszú a szavatossági idejük, de örökké, még a csomagolásban sem porosodhatnak a polcokon. Pedig van belőlük bőven szerencsémre.
Idén három különböző helyről, több tíz kilónyi száraztésztát "zsebeltem be." Ez az óriás fusilli is közéjük tartozott, egészen ma délig. Eltűnt ugyanis! Jó étvágyú családom, nagy részét elpusztította. 
Ebül szerzett jószág, ebül vész el. - mondhatnánk, de ebben az esetben ennek semmi köze nincs a valósághoz! Nyertem. Nem kártyán, hanem állítólag megérdemeltem, sok feltöltött receptem jutalmául. Mivel mással nyernék? Lottót nem veszek, szinte minden szenvedélytől mentes vagyok. Egyedül a gasztronómia az, aminek nem tudok ellenállni. Ez pedig sem nem káros, sem nem kóros. Mielőtt ismét túlzásba vinném a sok felesleges dumát, leírom, mit csináltunk, és hogyan.
Rakott tészta lett a fusilliből, rengeteg.

Hozzávalók:


500 g. fusilli gianti, (óriási csavart tészta) Más tésztával is készíthető!
1 kg. darált sertéshús,
1 fej hagyma,
5 gerezd fokhagyma,
1 kanál őrölt pirospaprika,
1 kiskanál oregánó,
1 kiskanál szárított, morzsolt kakukkfű,
só, 
frissen őrölt bors,
kevés olíva olaj,
kevés vaj, a sütőtál kikenéséhez,
200 g. tejföl,
1 dl. tej,
2 tojás,
200 g. reszelt sajt.

A tésztát lobogó, sós vízben előfőzzük, (fog keményre) majd leszűrjük. Közben az apróra vágott hagymát megdinszteljük kevés olíva olajon, és belenyomunk 5 gerezd fokhagymát. Megsózzuk, ezután hozzátesszük a darált húst is. Addig pirítjuk, míg kifehéredik. Kevés őrölt pirospaprikával, és szárított fűszerekkel megszórjuk. (ezúttal nem tettem bele paradicsomot, semmilyen formában, de az is adható hozzá.) Enyhén megborsozzuk. Nagyobb méretű sütőtálat körben kivajazunk, a tál aljára a főtt tésztát terítjük. Elosztjuk rajta a húsos ragut, majd a tejföl, kevés tej, és tojás keverékével öntjük le a tetejét. Mielőtt előmelegített sütőbe tolnánk, a tetejét reszelt sajttal szórjuk meg. Amikor a teteje enyhén megpirul elkészült a rakott tészta.




Nyár vége óta, nejem szinte teljesen átvette az uralmat a konyhában, amit cseppet sem bánok! Az is számtalanszor fordult elő azóta, hogy az általam tervezett ételeket is vagy az Ő segítségével készítem el, vagy én csak irányítok. Köszönöm!
Szeretnék sokkal többet tevékenyen részt venni a konyhai munkából, de ez is jelentős vigaszt nyújt! Nekem a gondolkodás is + erőt ad! A finom ételek, meg energiát!


Várj vele, míg kicsit hűl, mert akkor könnyebb szeletelni, tálalni!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése