2015. október 29., csütörtök

Cigánypecsenye, nem egészen roma módon.


Nagyobb javulást vártam egészségi állapotommal kapcsolatban. Ez viszont sajnos nem egészen következett be, így jelentős változtatásokat vagyok kénytelen végrehajtani legkedveltebb tevékenységem, a gasztronómia, receptjeim írása, és ételeim készítése terén is. Nehéz lesz, de alkalmazkodnom kell a fennálló helyzethez. Három hónapja kaptam egy komolyabbnak tűnő agyi infarktust, de nem úgy gyógyul, ahogyan azt vártam. Pedig türelmes vagyok. Tegnap kipróbáltam, és komoly fizikai fájdalmakkal is jár a mások számára legegyszerűbbnek tűnő munka, a főzés is. Szédülök, mozgásom koordinálatlan, tehát csak szenvedtem. Eddig is, de most különösen erősebb vagyok gondolataimban, mint a tényleges munkában. A munkához viszont test kell, kéz, és láb, ha úgy tetszik. Azért végigvittem azt, amit eredetileg elterveztem, és abban a formában csináltam meg újragondolt cigánypecsenyémet, (ezt kívántam meg) mint az eredeti gondolataimban szerepelt. Ezek pedig a következők voltak: Az előzőleg bepácolt tarjaszeleteket megsütni. (Ha nagyobb vendégseregnek csináltam volna, bizonyára sütőben készítettem volna, de még az is lehet, hogy hagymaágyon, mert ebben az esetben a sült hagyma aromája is új színt vitt volna a kitálalt étel összetett ízébe) A sült paprikaszeletek ebben a formában szerepeltek terveimben, mert így sokkal cigányosabb volt a kitálalt étel összképe, mintha egészben sütöttem volna, majd meghámoztam volna a paprikákat. (azért ez most újabb ötletet is adott) A hagymás tört krumplinál pedig keresve sem találtam volna jobb, hozzáillő köretet. Bár tényleg megszenvedtem miatta, úgy érzem, mégis érdemes volt. 

Így gondoltam el tehát előre, és így is csináltam meg az újragondolt cigánypecsenyémet. 




Hozzávalók:

4 szelet sertés tarja,

1 nagyobb fej hagyma,
5 gerezd fokhagyma,
20 dkg. füstölt szalonna,
2 db. lecsópaprika,
1 kanál balzsamecet,
kevés petrezselyem zöld, (szárított is lehet)
1 kg. krumpli,
só, 
kevés őrölt pirospaprika.



A tarját vékonyra klopfoljuk, a szétnyomott fokhagymával, és sóval jól bedörzsöljük, majd éjszakára hűtőbe tesszük. A szalonnát egyforma szeletekre vágjuk, kakastaréj formájúra beirdaljuk, egy serpenyőben zsírjára sütjük. A zsírt külön edényben felfogjuk. A hagymát apróra vágjuk. A bepácolt tarjaszeleteket a kisült zsír kisebb részén megsütjük. Ezt megtehetjük lefóliázott tepsiben is. (ha nagyobb mennyiséget készítünk, ezt a megoldást is javaslom.) 

A krumplit megtisztítjuk, kockákra vágjuk, sós vízben feltesszük főni. A közben megsült tarjaszeleteket  papírtörlőre szedjük, a munka további részében pihentetjük őket. Az előzőleg kisütött zsír nagyobbik részén, és a tarja szaftján, az apróra vágott hagymát megpirítjuk, enyhén megsózzuk, őrölt pirospaprikával megszórjuk ízlés szerint, majd a megfőtt, leszűrt, és szétnyomott megtört krumplival, jól összeforgatjuk. 
A serpenyőben, amiben előzőleg a szalonnát kisütöttük, nagyon kevés félretett zsíron a felkarikázott paprikát enyhén megsütjük, kicsit megsózzuk, majd kevés balzsamecettel megöntözzük. Kevés petrezselyem zölddel a sült paprikakarikákat megszórjuk. A hagymás tört krumplival, a sült szalonnával, valamint a sült paprikával tálaljuk a tarjaszeleteket. 
Az étel komplett ebéd, az ismert cigánypecsenye enyhe átdolgozáséval, mégis egyszerű, a megszokottnál különlegesebb ízekkel kiegészítve. 


Nem gondolkoztam közben. Csak utána, amikor túl voltam a munka dandárján. Mi lesz velem, ha tényleg nem javul állapotom? Eddig sem voltam tökéletesen egészséges, de tűrtem becsülettel azt a nehezen viselhető állapotot, amit rám mért a sors. Most sem panaszkodok, de tényleg mindent alaposan át kell gondolnom. Valószínű több olyan dologról le kell mondnom, ami életem szerves része volt eddig. Majd keresek mást!
A kajakészítés, mint eddig mindig feladatot jelent. Arra pedig most nagy szükségem van !




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése