2015. augusztus 9., vasárnap

Perzsa joghurtos uborkasaláta dióval, mazsolával.


Kivételes dolog történt!
Leültem, és mert unatkoztam előre elkezdtem írni ezt a receptet. Csak úgy fejből!
Az uborkasaláta a hétvégi tervek közt szerepel, és látva egy elkészítési javaslatot, komplett ebéd mellé fogom megcsinálni hamarosan. A blogot is mindenképpen megírnám, így most előre dolgozok, a fotókat később csatolom, mikor azok is készen lesznek. Nem szoktam vizslatni másoknál a recepteket, de ha valamit egyszer láttam, vagy olvastam, meg is jegyzem többnyire. Legtöbbször teszek is hozzá, mert valamiért mindig átalakul kicsit az étel, mire ténylegesen elkészül.
Most Mautner Zsófi TV-ben látott étele volt az irányadó, de konzultáltunk nejemmel, és egymással összhangban minimális változtatásokat hajtottunk végre a menü minden elemén. Legkevesebbet talán a salátán.
A projekt része volt az uborkasaláta is, ami lényegesen különbözik az általam eddig elkészítettektől. Bár sem kezemen, sem lábam ujjain nem tudom megszámlálni eddig készített salátáim számát ez mégis más volt mint bármelyik eddig.
Tehát jöjjön végre a megvalósítandó recept, csak úgy emlékezetből. Mint az elején leírtam kicsit előre dolgoztam ezen a cikken. 
De közben történt egy, s más! Rendszeres olvasóim tudják, kicsit agyamra ment a meleg, vagy csak a kelleténél jobban felhúztak, így kaptam egy szerény agyi érgörcsöt, ami mozgásom jelentős romlásával is járt. Volt még más is, de elhatároztam nem adhatom meg magam! Tegnap kicsit szórakoztam, és megnéztem fiamék zenekarának fellépését Gyulán a Vár előtti színpadon. Tolószékből, de bevallom kicsit frusztrált.
Hogy ez, vagy valami más is közrejátszott, nem tudom. Lényeg az, hogy rendkívül jót aludtam, és reggel mikor felébredtem hihetetlen dolgokat vettem észre. Két hete csak 3 lábú bottal tudtam megtenni néhány lépést, de mintha kicseréltek volna. Megpróbáltam bot nélkül járni, és ment. Felbuzdulva a sikeren, egész nap így közlekedtem. Mintha ismét gyerek lennék! Csak már fel is érem ésszel mit is jelent újra járni. Azért még nem szereztem kvótát az olimpia egyetlen futószámába sem, de biztató a helyzet. Rögtön lehorgonyoztam az asztal mellett, és bekapcsolódtam az étel elkészítésébe. El sem hiszitek, milyen jól esett. El is fáradtam, mert munka volt bőven. Komplett Perzsa menü volt tervezve, és az összes alapanyag feldolgozásában segédkeztem. Még a leveshez való zöldségeket is én tisztítottam meg.
De a menüre koncentrálva nem az uborkasaláta volt az első elem, de ez az írás született meg először. Így csináltam tehát a különleges Perzsa uborkasalátát.


Hozzávalók:
1 db. kígyóuborka,
2 dl. natúr joghurt,
2 dl. tejföl,
1 kis marék dió,
1 kanál mazsola,
kis csokor snidling,
kevés friss kaporlevél, 
1 kanál extra szűz olíva olaj,
só, kevés őrölt fehér bors.

Az uborkákat tetszés kisebb darabokra vágjuk. Enyhén megsózzuk, majd elkeverjük a joghurttal, a tejföllel, a mazsolával, az apróra vágott snidlinggel, az aprított kaporlevéllel, majd megszórjuk durvára vágott dióval. Legvégén megcsorgatjuk kevés olíva olajjal.


Már a hozzávalókból is kitűnik, nem egy bonyolult receptről van szó. Közben készült a padlizsános marharagu, és főtt a kurkumás jázminrizs is, így hamarosan asztalhoz ülhetett a család. Természetes, hogy a menü másik része, a tulajdonképpeni főétel is részletesen dokumentálva lett, de mivel ezzel az írással lettem kész hamarabb, már publikálom is. 
Azért a komplett menü képét, meg a receptjét is ide teszem amolyan ízlelő bimbókat birizgáló dokumentumként.

Perzsa padlizsános fűszeres marharagu kurkumás jázminrizzsel, joghurtos uborkasalátával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése