2015. július 1., szerda

Paradicsomsaláta karamellizált karalábékockákkal.


Szerintem illik egymáshoz a paradicsom, és a karamellizált karalábé. 
A paradicsom számomra az Istenek eledele, ami nem meglepő! (bár Isten nem vagyok)  Az is igaz, hogy köztudott a paradicsom iránti elfogultságom. A paradicsommal készített saláták pedig nyáron, amikor szezonja van, létszükséglet, testi, és szellemi táplálékok. Napokig képes vagyok különféle salátákon, így paradicsomsalátán élni, nincs is szükségem másra. Tudom, hogy az egyoldalú táplálkozás egészségtelen, de ha a paradicsomról van szó, számomra megbocsájtható bűnről beszélünk. És mivel soha még nem készítettem egyformán egyetlen salátámat sem, most is a pillanatnyi instrukciók, megérzések döntöttek az alapanyagok beszerzése közben. A paradicsom adott volt, tervezett vásárlásként, de mivel kedvenc kereskedőmnél oly gyönyörű egészséges karalábét láttam meg, szinte rám erőltette magát, és salátámba is került belőle. Nem is egyfélébe, mert a közben legyártott uborkasalátát roppanós zsülienre vágott karalábécsíkokkal tettem még élvezetesebbé. A paradicsom másabb állaga viszont újabb okoskodást igényelt.
Elképzeltem gondolatban a paradicsom savasságát, a karlábé karamellizálásával keletkező enyhén édeskés ízt, valamint az extra szűz olíva olajat, a balzsamecetet, kevés bazsalikom levelet, mely ízek keretbe foglalják salátám végleges karakterét, és közben már járt is a kezem. Daraboltam, vágtam, aprítottam, pirítottam, öntöttem, és összeállt a finom saláta, melyből minden bizonnyal keveset gyártottam, hiszen a nagy siker volt kategóriába tartozott, és nagyon gyorsan elfogyott. Leírom hogyan készítettem, mert ki tudja? Sohasem készítettem még két egyforma salátát, és biztos, ha újat csinálok, ismét valamit változtatok rajta. De kipróbáltam, ízlett, így lehet, mások is szeretnék elkészíteni ezt a viszonylag egyszerű, de különleges salátát, a már meglévő instrukciók alapján. Én meg ilyen vagyok, így születtem. Minek őrizgessek magamnak egy szerintem kitűnő receptet, inkább közkinccsé teszem. Szerintem, ez az egyedüli helyes megoldás! Jól látom?
Különösebb figyelmet, csak a karalábé feldarabolása, karamellizálása igényelt, de az sem volt Michlein csillagos tudást, tapasztalatot követelő folyamat. Jöjjenek a hozzávalók, és az elkészítés leírása!

Hozzávalók: 


1 kis fej karalábé, 
1 kg. paradicsom,
1 közepes fej lila hagyma,
6 - 8 friss bazsalikom levél,
só, frissen őrölt bors,
1 kanál balzsamecet,
2 kanál extra szűz olíva olaj. 


Elkészítése: A karalábét megtisztítottam, majd apró kockákra vágtam. Kevés olíva olajon, forró serpenyőben megpirítottam, (karamellizáltam) annyira, hogy körben egy kis pörköt kapjon, de ne égjen meg. A paradicsomokat nyolc darabra vágtam, a lila hagymát felszeleteltem, enyhén megsóztam. Nagyobb keverőtálban először a feldarabolt paradicsomot forgattam meg 2 kanál olíva olajban, majd hozzáadtam a csíkokra vágott lila hagymát, a pirított karalábé kockákat, az apróra vágott bazsalikomot, majd megöntöttem balzsamecettel, és megborsoztam. Lazán ismét összeforgattam vigyázva arra, hogy ne törjön, élvezeti értéke ne csökkenjen. 
Grillezett ételek mellé, lehűtve tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése