2015. július 30., csütörtök

Nyúl tepsiben sütve, fűszeres sült almával.


Írnom kell!
Ha valaki még nem hallott volna róla, elárulom, komolyabb egészségkárosodást szenvedtem néhány napja. Több dolog vezetett idáig, köztük a nagy meleg, meg mások is. A lényeg, hogy agyérgörcs miatt mozgásom nagyon koordinálatlanná, nehézkessé vált. De aki ismer tudja, hogy nem adom fel ilyen könnyen. Arra van szükségem, hogy dolgozzak, mert a munka szükséges a rehabilitációmhoz. És meg is teszem! Előkeresek minden régi dolgot amiről írhatok, magam csináltam, vagy valami közöm volt elkészítéséhez, és érdekesnek tartom megjelentetésre. Ezért ülök a képernyő, a klaviatúra előtt, és dolgozok. Szükségem van rá! Szerencsémre szellemileg nem károsodtam, csak a mozgásom vált nehézkessé, de így próbálom meg helyrehozni magam. Kálváriámat is leírtam, ha valaki kíváncsi a Magyar Egészségügy állapotára saját szemszögemből, itt olvashat róla.
Tehát, archívumomban találtam egy régi ételt, amit nem én készítettem ugyan, de sok közöm volt hozzá. Valamint feltétlenül érdemesnek tartom arra is, hogy írjak róla, és olvasható legyen mások számára is. A nyúlhús rendkívül egészséges, nem beszélve arról a tényről, hogy igen különleges módon lett megsütve. Kemencében, de egy nagyobbacska tepsi, és a sütő is megfelel erre a célra. Különös pikantériát kölcsönöz az ételnek, hogy almával, hagymával együtt lett megsütve, így különösen az almában elkeveredtek a fűszerek ízei, ezzel tökéletes köretként szolgált a hús mellé. Ajánlhatom ugyan a tört krumplit, a párolt, vagy petrezselymes rizst is, de én azok nélkül ettem igen jó étvággyal. A sült almát többen kóstolták már, elsősorban a karácsonykor megszokott egzotikusabb fűszerezéssel, de ígérem senki nem fog csalódni így sem az összhatásban.
Lássuk az előkészületeket, és magát az elkészítést!


De először a hozzávalók:

1 db. egész nyúl, megnyúzva, kizsigerelve.
4 db. alma,
3 db. nagyobb hagyma,
15 dkg. füstölt szalonna,
1 fej fokhagyma,
só, őrölt bors,
3 kanál étolaj,
néhány szál rozmaring, és kakukkfű, pár levél zsálya, a pácoláshoz

Elkészítés: A hasánál szétnyitott nyúl húsát megtűzdeltem fokhagyma gerezdekkel. Mindegyik húsos részbe került belőle. A combokba, a gerinc mellé. Ezután kívül-belül megsóztam, megborsoztam, majd hűtőbe tettem egész éjszakára.
Másnap a nyúl húsát beolajoztam, és bedörzsöltem a felaprított zöld fűszerek keverékével. Az almákat kettévágtam, a magházukat eltávolítottam, a hagymákat megtisztítottam, és felkarikáztam. A füstölt szalonnát vékony szeletekre vágtam, majd a tepsi aljára terített hagymakarikákra fektettem. Erre raktam a nyulat, mellé a félbevágott almákat héjával felfelé, és a tepsit alufóliával borítva sütőbe tettem. Egy órán keresztül sült fólia alatt, majd a fóliát levéve, a közben felszaporodott lével meglocsoltam a nyulat. Rövid ideig még sült fólia nélkül, és mikor porhanyósra sült a nyúlhús, tálalható volt. Az alma, amiben megjelent az összes fűszer, a füstölt szalonna íze, valamint a sült hagyma is kitűnő köretként funkcionált, de lett készítve mellé petrezselymes rizs, valamint tört krumpli is.




A most leírt receptet tehát amolyan terápiás célzattal jelentetem meg, de szükségem van a munkára. Ha nem ezt tenném, azt jelentené, hogy feladtam. Előszedem régi dolgaimat tehát, és most jöttem rá, milyen sok "kincs" hever még régi ételfotóim közt. A receptek leírása is a terápia része! Visszaemlékezni a sokszor évekkel ezelőtt történtekre is igazi agytorna, amire szükségem van mielőbbi gyógyulásomhoz. Nem mellesleg igazán finom ételek leírását teszem közzé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése