2015. április 19., vasárnap

Mandarinos tiramisu torony.

Amikor megterveztem, és elkészítettem ezt a finom édességet, valamilyen okból a Pál utcai fiúkra gondoltam, a grundra, és a farakásokra. Furcsa gondolat, de talán nem is áll messze az igazságtól, a kész műre tekintve. Szoktam megálmodni dolgokat, és ez a mű is egy éjszaka "eredménye". Álom, édes álom, sokszor gyere, és inspirálj! Az álmot tett követte, de nem azonnal, hanem csak napok múlva, és ezalatt többször megrágtam ötletemet, és ez lett a vége.




Hozzávalók,  4 fő részére:


24 db. babapiskóta,
8 db. mandarin leve,
250 g. mascarpone,
200 g. habtejszín,
5 cl. Cointreau, (narancslikőr)
1 citrom reszelt héja, 
1 kanál porcukor,
1 csomag vaníliás cukor,
kevés cukor, (karamellizálva)
4 db.  mandarin, és mandarin gerezdek a díszítéshez.


A piskótákat tálcára helyeztem egymás mellé, majd mandarin levét csorgattam rájuk. A mandarin húsát apróra vágtam, és hozzákevertem a mascarpoe - hoz. Pár csepp narancslikőrt is tettem a piskótákra. A tejszínt keményre vertem fel, majd 1 citrom héját reszeltem bele. 1 kanál porcukrot, 1 tasak vaníliás cukrot adtam hozzá, és összekevertem a mascarpone - val. A tányér legaljára 1 kanál mascarpone keverék került, majd 2 piskótát ragasztottam bele, egymással párhuzamosan. Erre újabb kanál keverék került, és merőlegesen újabb két piskótát nyomtam bele. Még egy szintet csináltam így, majd a tetejét bőven beburkoltam a tejszín és a mascarpone keverékével.
Cukrot karamellizáltam, és szilikon lapra csorgattam, igyekezve, hogy nonfiguratív formákat készítsek a díszítéshez. 

Ez tehát az én piskótarakásom, ami szemben a Pál utcai mintával ehető, és igen finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése