2015. március 3., kedd

Töltött tojás teriyaki szósszal... is !


A teriyaki szósszal mindössze néhány éve kötöttem (tartósnak bizonyuló) ismeretséget, mert Japán ugye baromi messze van. A szószt többnyire grillezett ételekhez használják, de rájöttem, különleges íze, szép színe más alkalmazásokra is felhatalmazza.
Egyre többször használom tehát azóta, mióta mind több helyen, kedvező áron hozzá lehet jutni, főleg nagyobb áruházakban. Rájöttem, az általam legjobban kedvelt életelemekhez, a salátákhoz is tökéletes, de úgy döntöttem kipróbálom több más kajához is. Most is kísérletező kedvem győzött, és megszületett a teriyaki-s töltött tojás. Nem egyfajta, mert a kísérlet komoly dolog, és részemről sikertelen kísérlet nem létezik. Most is szinte tökéletes kaja született, és csak azért nem kapta meg nálam a tökéletes jelzőt, mert szerény vagyok!
És hogy miért vagyok megelégedve, bár aki eddig nem kóstolta soha a teriyaki különleges ízét, annak fogalma nincs, miért ajnározom, miért emelem az egekbe ezt a szószt! Nem óriási beruházás, mindössze 3 - 400 Ft-ért beszerezhető.
Én csak magamnak csináltam ezt a töltött tojást, de biztosan a húsvéti menü része lesz!

Hozzávalók:

3 db. főtt tojás,
2 kiskanál teriyaki szósz,
só, frissen őrölt bors,
kevés friss spenót,
újhagyma zöld,
2 kanál tejföl,
őrölt pirospaprika.


Kétféle tölteléket csináltam a tojásokhoz. Mindkettő alapja a tojások sárgája volt, de különféle ízesítéssel. Az elsőhöz két kanál tejföllel, kevés őrölt pirospaprikával, sóval, frissen őrölt borssal ízesítettem a tojás sárgáját, villával jól összetörtem, majd cukrászfecskendővel visszatöltöttem a tojás fehérjébe.
A másikféle tölteléket spenóttal, újhagyma zöld szárával, teriyakival, sóval, borssal ízesítettem. A spenótot, és az újhagyma zöldjét pár másodpercig forró vízben balnsíroztam, majd azonnal jeges vízbe szedtem át. Így a szép zöld színét megőrizte, és kellően ki is hűlt a további feldolgozáshoz a töltelék zöld része. Nagyon apróra daraboltam, hozzákevertem a főtt tojás sárgájához, sóztam, borsoztam, és ehhez is hozzáadtam egy kis kanál teriyaki szószt. Villával összetörtem, és visszatöltöttem a tojásfehérjékbe. 

Nem tudtam különbséget tenni a kétféle töltött tojás közt, mert mindkettő isteni lett. de én nagyon megszerettem mostanra a teriyaki szósz, aminek fogadott prókátora lettem. Joggal! 
Még egy apróság: A szósz népszerűsítéséért (sajnos !) semmilyen anyagi, és más jellegű hozzájárulást nem kaptam! Csak magánszorgalom volt a dicsőítése!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése