2015. március 18., szerda

Sonkás spenótos tészta.


Volt egy kevés maradék főtt tésztám, egy másik étel kapcsán. Direkt csináltam akkor többet, mert tervem volt vele. Kaptam egy kevés friss spenótot, és megkívántam a spenótos tésztát. Megint kísérletező kedvemben voltam, de nem ez a lényeg. A böjt derekán vagyunk, és felkérést kaptam néhány böjti étel elkészítésére. A léböjt fontosságáról megírtam cikkemet, amiben három könnyű levest ajánlok az ilyenkor megszokott teák, zöldség, és gyümölcslevek mellett a méregtelenítésre, szervezetünk vitalizálására. Már a cikk írása közben a folytatáson gondolkoztam, és a következő részben néhány könnyű tésztáról, tésztasalátáról kívánok írni. Elkészítettem tehát a spenótos tésztát igen diétás módon, de közben továbbgondoltam. Magamnak másképpen is megcsináltam. Tegnap este gyönyörű sonkát találtam a hűtőben, és elhatároztam, hogy kicsit tuningolok az egyébként böjti tésztán. A böjt tehát ugrott, de azért vagyunk, hogy vétkezzünk! Én pedig vétkeztem! A vegetáriánus ételként is funkcionáló spenótos tésztát sonkával dobtam fel, így mától sonkás, spenótos tésztának hívják új kajámat. 
Így csináltam:

Hozzávalók: 
200 g. száraztészta (én copfocskát használtam)
2 marék friss spenót, 
50 g. sonka (szeletelt)
2 szál újhagyma zöldjével együtt,
2 kanál olíva olaj,
1 kiskanál teriyaki szósz,
só, frissen őrölt fekete bors

A tésztát lobogó, sós vízben megfőztem. Közben apróra tépkedtem a spenót leveleket, az újhagymákat a zöldjével együtt felkarikáztam, majd olíva olajon kicsit megfuttattam először a hagymát, majd hozzáadtam a spenótot. A közben megfőtt tésztát leszűrtem, majd a serpenyőbe tettem. Sóztam, borsoztam, és kevés teriyaki szásszal együtt összekevertem az egészet. Kitálaltam, és ugyanabban a serpenyőben kevés olíva olajon megpirítottam a sonkát. A spenótos tésztára tettem, és így tálaltam. 

Tálalhattam volna akár sajttal is, amit ki is próbáltam, de az majd később egy másik írásomban lesz olvasható. Csak annyit, hogy mindkét változat nagyon finom volt. Így alakult át a sajtos, spenótos, vegetáriánus tészta egy egyáltalán nem vegetáriánus étellé. És én nem is bánom! Csak annyit kívánok még halkan megjegyezni, hogy a tésztát ugye receptjeimmel nyertem. Van még belőle bőven, mert alig bírtam el a csomagot, amiben érkezett. A spenótot kaptam, tehát azért sem kellett fizetnem. Az olíva olajat egy másik receptes játékon nyertem, az elemes só, és bors őrlő szintén nyeremény, nem beszélve arról, hogy a tésztát nyeremény fazékban, a kaja összeállítását nyeremény serpenyőben végeztem. Amiben tálaltam, az nem volt nyeremény, egyszerűen megtetszett a pálinkafesztiválon, és vettem. De jó a gasztrobloggerek sorsa! Így a kaja egy büdös vasamba nem került volna, ha a sonkára nem fájt volna annyira a fogam. Összehoztam tehát az idei tavasz legolcsóbb ételét, ami egyébként sem lett volna drága.

Csak halkan jegyzem meg, hogy ez volt a másik változat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése