2015. március 15., vasárnap

Currys kölessel töltött csirke


Nem olvasgatok unalmamban recepteket, és ezt a töltött csirkét sem valamelyik nálam sokkal ismertebb szakács oldaláról koppintottam. Egyszerűen kigondoltam, és meg is valósítottam. Ne tartsatok nagyképűnek, de nálam ez már csak így megy! Sokszor fordul elő, hogy látszólag egymáshoz nem illő alapanyagokat használok, de sejtésem mindig igazat ad a mű elkészülte után. Egyedül azt nem gondoltam, hogy ilyen baromi hosszú lesz a meló.

Az előkészülettel gyorsan végeztem, de a sütés több mint négy órát vett igénybe. De a jó munkához idő kell. Pedig mindent megtettem, hogy felgyorsítsam a folyamatot. Még trükköket is bevetettem! 
Például: előfőztem a csirkét sós vízben, ezzel nem mellesleg két liternyi finom alapléhez is jutottam. A májat is előfőztem, de azt csak sima vízben. A kölest, már a csirke alaplével főztem meg. Mivel a májjal kezdtem, volt ideje meghűlni, így a töltelék összeállítására már csak kéz meleg volt. De a többi kiderül a hozzávalók leírása után.


Hozzávalók:


1 db. egész csirke,
10 szem fekete bors,
só,

a töltelékbe: 20 dkg. csirkemáj, 10 dkg. előfőzött köles, őrölt bors, curry por, őrölt pirospaprika, morzsolt majoránna, 1 db. vöröshagyma, kevés cayenne bors, 1 citrom reszelt héja, kevés fokhagymapor, 1/2 citrom leve, 2 db tojás.


a csirke külső fűszerezéséhez:  só, őrölt pirospaprika, kevés étolaj, 1 kanál ketchup,  1 dl. sör.


A fűszeres krumplihoz:  2 kg. krumpli, 3 db. vöröshagyma, 5 gerezd fokhagyma, só, őrölt pirospaprika, kevés  morzsolt bazsalikomlevél, étolaj.


Már a hozzávalókból is kiderült, előtte fejben összeállítottam az ízeket, így tudatosan készültem a töltött csirkémre. 


A csirkemájat külön edényben megfőztem fűszer nélkül. 
A csirkét hideg vízben feltettem főni néhány szem borssal, 1 kanál sóval. 30 percig előfőztem.
A kölest  csirke alaplében megfőztem az előírás szerint. 
A közben meghűlt csirkemájat feldaraboltam apróra.
Összeállítottam a csirke töltelékét. A vöröshagymát nagyon apróra daraboltam, enyhén megsóztam, majd elkevertem a darabolt csirkemájjal, a megfőtt kölessel, kevés borssal, sóval, majoránnával, 1 kanál curryporral, (paszta is használható) kevés őrölt pirospaprikával, pici cayenne borssal, ( csilipehely is használható hozzá, vagy csípős őrölt paprika), hozzáreszeltem egy citrom héját, és belefacsartam 1/2 citrom levét, kevés fokhagymaporral, és 2 tojással elkevertem, majd megtöltöttem vele a csirkét. A csirke lábait összekötöttem, és kívülről megsóztam, kevés őrölt pirospaprikával, 1 kanál ketchuppal, elkevert 1 kanál olajjal kívülről bekentem.
A krumplit megpucoltam, kockákra vágtam, megsóztam, kevés őrölt paprikával, bazsalikom levéllel, és kevés étolajjal jól elkevertem, hozzákevertem a felcsíkozott hagymát, a fokhagymagerezdeket, és a tepsi aljára terítettem. 
Erre fektettem a töltött csirkét, majd lefóliáztam, és a sütőbe tettem. Addig sütöttem, míg a krumpli is megpuhult. A legvégén a fóliát levéve 1 dl. sört öntöttem a csirke tetejére csak azért, hogy kicsit ropogósabb legyen a csirke bőre.



Nem volt gyors kaja, de megérte a fáradozást. Először a sütő közepére tettem a tepsit, annyira, hogy a csirke ne érintkezzen a sütő tetejével, de később kicsivel lejjebb költöztettem. Jól gondolkodtam, amikor enyhén előfőztem a csirkét! Mire a krumpli is megpuhult, a csirke annyira megsült, hogy a combcsontja magától kijött belőle enyhe húzásra. 
Az átlagosnál hosszabb, de minden részletre kiterjedő leírást próbáltam adni a töltött csirkém elkészítéséről. Alapelvem a pontosság, és az, hogy leírásom alapján még a kezdők is minden nehézség nélkül meg tudják csinálni még a bonyolultnak tűnő ételeimet is. Ebből pedig nem engedek a jövőben sem!
Remélem, kedvet kaptatok a finom, de egyáltalán nem szokványos töltött csirkéhez!

Bármennyire furcsa, de legtöbb gondom az elkészült étel fotózásával volt. Nem könnyű úgy tökéletes ételképeket csinálni, hogy éhes utódom a tányért csörgetve áll mellettem, és nem tudja kivárni az ilyenkor megszokott ceremóniát. De a gasztrobloggerek kemény élete már csak ilyen!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése