2015. március 25., szerda

Húsos zöldséges frittata.


Először illene tisztázni, hány személyre is készült? Szerintem akár négyen is jól lakhatnának vele, csak ne egy asztalhoz üljenek fejlődésben lévő fiammal! Ami a fogára való, annak Isten ments! Én mindenesetre 6 tojásból, és sok másból csináltam, és jól is laktam a negyedével. Még szerencse, hogy a legrosszabbra is gondoltam, és először fotóztam. Jól tettem! Ha most állnék neki a képítgetésnek, már nem lenne mit. Nekem bőséges volt a kaja két szelet pirítóssal, és kevés paradicsommal, tehát jól laktam. Lehet, hogy fiam is a maga szerény adagjával, ami háromszorosa volt a sajátomnak.

Most jöjjön az, amiből csináltam, így rögtön rálátásotok lesz a mennyiségre is. 


Hozzávalók:

1/2 csirkemell főzve,
6 db. tojás,
2 db. sárgarépa,
1 csomó retek,
3 szál újhagyma, (zöldjével együtt)
2 marék spenót,
só, frissen őrölt bors.
1 kanál olíva olaj.

A főtt csirkemellet vékony csíkokra vágtam. (ha nyersen tettem volna a serpenyőbe, sokkal nagyobb darabokban maradt volna) A sárgarépát megtisztítottam, majd zöldséghámozóval, vékony csíkokat vágtam belőle körbe - körbe. Az újhagymákat és a spenótot jól megmostam, majd a hagymát zöldjével együtt felkarikáztam, a spenótot apróra daraboltam. A retket is felkarikáztam. 

Kevés olajon, először a csíkokra vágott csirkemellet pirítottam meg enyhén, majd hozzáadtam a répát, a retket, kicsivel később a spenótot, és a hagymát. Enyhén sóztam, és borsot őröltem rá.
Mikor kicsit megfonnyadt a spenót, és a hagyma, a közben lazán felvert, enyhén megsózott tojást is ráöntöttem, és elkevertem. Kívülről körben fa salátás lapáttal emelgettem a kialakuló lepényt úgy, hogy a nyers tojás alulra kerüljön. Amikor kezdett megszilárdulni, a serpenyő tetejére egy nagy méretű tányért borítottam, és megfordítottam az egészet. Mindössze két percre mikróba tettem, és készre sütöttem. A tetejére is borsot őröltem. A mikrót ritkán használom, és ha igen, csak melegítésre, de ennél jobbat, és olcsóbbat ki sem tudtam volna találni!


Nincs miért magyarázkodni! A serpenyő, és a mikró kombinációt használtam már máskor is. Most ez volt a legpraktikusabb megoldás, mint sokszor máskor. Belecsúsztathattam volna egy másik serpenyőbe is a félig kész lepényt, és a sütőbe tehettem volna, amit ugye elő kellett volna melegíteni, új edényt koszolni, így az egyszerűbb megoldásnál maradtam. A lényeg, hogy szép formájú maradt, könnyen szeletekre vágható, esztétikus, és finom. A serpenyőmet csak papírtörlővel kitöröltem, és kevés olíva olajon pirítóst készítettem a frittatahoz. Nekem így is bőséges vacsora volt, és szerencsém, hogy a tálalást, a kész ételt, és a magam adagját félretettem,  megörökíthettem. Ez az elkészült frittata 1/4 része volt. Ez maradt nekem! Elég is volt, és jól laktam vele. Gondolom fiam is a maga adagjával, a cucc 3/4 részével, és 2 szelet puha kenyérrel! Neki nagyobb szüksége van rá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése