2015. március 27., péntek

Húsgombócok csípős, babos zöldségen.


Aki ismer tudja, hogy a bab, mint alapanyag, három kedvencem közt van.
A mostani kajában ráadásul a három közül kettő szerepel. Káposztát nem, de paradicsomot tettem bele, így szinte teljes volt a gyönyör. Kacérkodtam még a tésztával is, de végül úgy döntöttem, nem lazítom fel a kaját, hanem maradok a lényegesen tömörebb íznél. Viszont csípősebbre készítettem a tervezettnél. Így ízlett jobban, és az általános kontroll is jóváhagyta elképzelésemet. Fiam volt a zsűri, aki meglepő módon nem tiltakozott azért, mert gombát is tettem az ételbe. Alakul a csávó! 22 évnek kellett eltelnie életéből, hogy az első gombát is tartalmazó kaját megegye. Semmi válogatás, semmi maradék, mind elfogyott.
Mivel mindenki arra kíváncsi, hogyan is készítettem, jöjjön a leírás!


Hozzávalók:

a gombócokhoz: 
30 dkg. darált sertéshús, 
1 evőkanál rizs, 
1 tojás, 
kevés petrezselyem zöld, 
2 szál újhagyma, 
kevés csilipehely, 
só, frissen őrölt bors.

a zöldséges babhoz: 
25 dkg. vörös bab,
3 szál sárgarépa,
1 fej vöröshagyma,
1 szál újhagyma zöldje,
kevés csilipehely,
100 g. hámozott paradicsom, (konzerv)



A húsgombócokkal kezdtem. A darált húshoz a  rizst, a tojást, az apróra vágott petrezselymet, az újhagymát zöldjével együtt, és kevés csilipelyhet kevertem, megsóztam, megborsoztam, majd összedolgoztam. Egy órára a hűtőbe tettem.A húsból enyhén olajos kézzel golyókat formáltam, és forrásban lévő sós vízben megfőztem őket. 
Míg a húsgolyók főttek, elkészítettem a ragut.
A csíkokra vágott hagymát, és a karikára vágott sárgarépát kevés olajon megpároltam, és hozzáadtam az előző este beáztatott, és sós, enyhén ecetes vízben megfőzött babot. Sóztam, borsoztam, majd a hámozott paradicsomot is hozzáadva szétnyomtam a serpenyőben. amikor a leve besűrűsödött, tetejére szórtam a felaprított újhagyma zöldet, és elkevertem. Nem főztem tovább! A raguba forgattam a megfőtt húsgombócokat, majd tálaltam. Tálaláskor apróra vágott snidlinget szórtam tetejére, és kevés csilipelyhet is. 




Csípős, de nem ehetetlenül erős egytálat készítettem, amit mindenki fűszerezhet kedvére, akár enyhébbre is. De mi már csak ilyenek vagyunk a fiammal. Kemény férfiak! Szeretjük a csípőset, de különösen a babot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése