2015. február 4., szerda

Zöldséges csirkesaláta teriyaki szósszal.


Imádom a salátákat, legyenek azok bármilyenek. A minap tortillát csináltam, (amiről természetesen később írni fogok) és a maradékokból csináltam magamnak egy gyors csirkés zöldségsalátát. Azokból, amik egyébként is elő voltak készítve, így idő nem sok ment rá, mert csak annyival több zöldséget dolgoztam fel, amennyi a salátához kellett. Egyébként is pörgök, mert a receptjeimért, írásaimért kapott legális, de nagyon szerény "fizetésemet" kaja alapanyagokra vertem el, és ilyenkor transzban vagyok! A lehetőségek szerint minél több olyan ételt kívánok elkészíteni ilyenkor, amiket már régen kigondoltam, elterveztem. Nálam ez nem abból áll, hogy nekiállok recepteket kukkolni, hanem amikor eszembe jut valami, leírom. Én sem vagyok már a régi, bár szerencsére a totális elhülyülésnek kevés jele mutatkozik még rajtam. Egyenlőre! Azért fő a biztonság, és jegyzetelek szorgalmasan. Aztán átnézve jegyzeteimet felmérem, mire lesz elég a mini mani, és cetlivel a kezemben megyek vásárolni. Ki is röhögtek a boltban, mert azt hitték az asszony küldött el, és csak így vagyok képest megvenni a szükséges cuccot. Ráadásul tényleg csak kaja alapanyagok voltak a kocsiban, így minden okuk megvolt, hogy végigmérjenek lekezelően. De bevásároltam. Úgy, hogy pont annyit sikerült elvernem, amennyi pénzem éppen volt, és mindent sikerült vennem, amit felírtam. De kezdjünk neki a salátának! 
Csirkecombot használtam, mert jobban szeretem mint a szárazabb mellehúsát. Ráadásul, ez sokkal olcsóbb is. Megfőztem, így kaptam egy csekély mennyiségű alaplevet, ami szintén kellett elképzeléseimhez. Rövid idő múlva már kóstolhattam is új salátámat, és mind melegen, mind később hidegen is nagyon jól esett!


Ezekből csináltam:

1 db. vöröshagyma,
3 gerezd fokhagyma,
2 db. sárgarépa,
1 marék fagyasztott zöldbab,
2 db. paprika,
3 db. csirkecomb, 
kevés teriyaki szósz, 
kevés rizsecet,
só,
kevés csili pehely,
1 szál újhagyma. 


A csirkecombokat sós vízben megfőztem, majd kicsontoztam, és csíkokra vágtam a húsát.
A vöröshagymát is hosszában felcsíkoztam, a fokhagymát  szétnyomtam. A sárgarépát, és a zöldpaprikát zsülienre vágtam, majd kevés olajon megdinszteltem a hagymát, a fokhagymát, a sárgarépát, később a paprikát, a csíkozott csirkehúst is hozzáadtam. Egy merőkanálnyi alaplét öntöttem hozzá, valamint a kanálnyi teriyaki szószt, és kevés rizsecetet. Enyhén sóztam, és csilipehellyel ízesítettem. Tálaláskor megszórtam, kevés karikára vágott újhagymával.

Kitűnő, ázsiai ízesítésű saláta lett belőle, amit melegen is megkóstoltam, de másnap hidegen ettem igazán jóízűt belőle. 
Jól is laktam vele. Mindössze egy szelet pirítóssal elég volt vacsorára. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése