2015. február 5., csütörtök

Mini mozzarellával töltött mediterrán húsgolyók, paradicsomos pastával





Többször csináltam már olaszos tésztát, különféle ragukkal, így nem ismeretlen előttem az olasz konyha. Az olaszok Polpette al sugo néven ismerik, de én jelentősen változtattam a recepten. Ez az étel is nagyon finom lett, és itt a leírás, hogyan készült:


Hozzávalók, a húsgolyókhoz:

kb. 80 g. mini mozzarella, (8-10 db.) 30 dkg. darált sertéshús, 1 evőkanál rizs, 1 tojás, friss bazsalikom, oregánó, petrezselyem zöld, snidling, ½ mag nélküli csili, só, frissen őrölt bors.

A raguhoz:


1 db. színes paprika, 1 szál sárgarépa, 1 szál újhagyma, ½ szál szárzeller, 3 gerezd fokhagyma, kevés petrezselyem zöld, néhány bazsalikom levél, só, frissen őrölt bors, 3 – 4 dl. paradicsomszósz.
40 dkg. száraztészta ( hosszú metélt, spagetti, makaróni, fodros kocka, vagy bármilyen olaszos jellegű, de nem nagyméretű tészta)



Elkészítése:

A húsgombócokat készítem el először. A darált húshoz rizst, tojást, kimagozott apróra vágott csilit, és apróra vágott zöld fűszereket keverek, sózom, enyhén megborsozom, majd összedolgozom. Egy órára a hűtőbe teszem.
A mini mozzarellákat kétfelé vágom, és kis húspogácsák közepébe teszem, majd enyhén olajos kézzel golyókat formálok belőlük. Ebből a mennyiségből 16 kisebb golyót készítettem. Forró, enyhén sós vízben, a golyókat megfőzöm. Addig kell főzni, míg a forrás közben a golyók a víz tetejére emelkednek, és utána még öt percig.

Míg a húsgolyók főnek, elkészítem a ragut.
A sárgarépát, és a színes paprikát vékony csíkokra (zsülienre) vágom, az újhagymát felkarikázom, a fokhagymát szétnyomom, a halványító zellert is felkarikázom. Néhány bazsalikom, és petrezselyem levelet apróra vágok. Kevés olíva olajon először a sárgarépát, majd a többi zöldségfélét megpárolom, és mikor enyhén megpuhultak, megsózom, megborsozom, és hozzáadom a szétnyomott fokhagymát, valamint felöntöm paradicsomszósszal.

Használható hozzá konzerv hámozott paradicsom is, de én a papírdobozos paradicsomszószt használtam, majdnem az egész dobozt. Összeforralom, majd a közben forró, sós vízben kifőzött tésztát, valamint a leszűrt húsgombócokat is beleforgatom a serpenyőbe. A tésztát nem csepegtettem le, hanem a főzővízből, szűrővel, közvetlenül a serpenyőbe tettem. Jól átforgattam, majd tálaltam. Három fő részére elegendő adag lett belőle.

A mozzarella nem folyt ki a főzés során, megvágva viszont enyhén folyós állapotban volt. Majdnem olyanban, mint a lágy tojás sárgája.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése