2015. január 11., vasárnap

Bolognai rakott krumpli





A véletlen úgy adta, hogy mindketten párommal, rakott krumplira gondoltunk.  Amíg én el voltam foglalva saját ételem tervezésével, feleségem a hétvégi bevásárlást végezte. Telepatikus úton megérezte a rakott krumpli kisugárzását a konyhából. Megkívánta, és be is vásárolt a hétvégére. Nem a hagyományos magyaros rakott krumplihoz, hanem úgy gondolta, bolognai raguval is kitűnő ez a finom egytálétel. Igaza volt!

A 2 kg. krumplit sem úgy készítette, mint más alkalommal. Feldarabolta, és úgy főzte meg sós vízben. Közben elkészítette a ragut. 2 fej hagymát apróra vágott, néhány gerezd fokhagymát szétnyomott, majd kevés olajon megdinsztelte. Ezeken az 1 kg. darált húst fehéredésig pirította, majd 300 g. paradicsomszószt öntött hozzá. Szárított bazsalikom, és oregánó is került a raguba, majd összeforralta. A közben megfőtt darabolt krumplival összekeverve kerámia sütőtálba került. Kikeverte a mártást is a tetejére 1 pohár 450 grammos tejfölből, 3 kanál lisztből, 4 tojásból, habosra. Ezt ráborította a sütőtálba halmozott krumpli, és ragu keverékére, és kevés reszelt sajttal szórta meg a tetejét. Előmelegített sütőben, rövid idő alatt készre sült. 
Mikor kicsit hűlt tálalhatóvá vált az étel. Minden csőben sült (rakott) ételre vonatkozik, hogy csak hűlés után tanácsos tálalni. A túl meleg étel nem formázható, szétesik, esztétikailag nem teljes. Ha megvárjuk, hogy kicsit hűljön, nagyon szép szabályos kockák vághatók ételünkből.

Így alakult, hogy pár nap alatt a rakott krumpli kétféle variációját kóstoltam meg, és bizonyságot kaptam róla: A rakott krumplit pedig nem lehet megunni!  Én saját ételemet egy pályázatra készítettem, és igen jól sikerült az is. Később megmutatom!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése