2015. január 16., péntek

Csülkös pacal bográcsban, a Tepertőkeverőktől.



Emberből vagyok, így én is hibázhatok. Már azt hittem minden letörölt bejegyzést újra írtam, de kiderült, ez lemaradt. A törlésről sem én tehetek, hanem valaki, akinek nem tetszettek bejegyzéseim, így kicsinyes módon megszabadított tőlük egy borús őszi napon. Helyreállítanom nem sikerült őket, de ragaszkodtam az újraírásukhoz, mert ezek az írások életem részei, fontos eseményekre emlékeztetnek, és ezért újraírtam őket. Nem úgy, ahogy eredeti formájukban voltak, mert az képtelenség lett volna, de a receptek, a képek megvoltak, csak a köréjük írt szubjektív dumát kellett pótolnom.
A szervezők ajándék itallal vettek le a
lábunkról. Jól esett, köszönöm!
A csülkös pacalt 2014.04.20.-án főztük baráti körben, a Gyulai Pálinkafesztiválon. Jó hangulatban, megszokott társaságban, és a napot csak kicsit árnyékolta be egy személyes malőr. Valakiben nagyot csalódtam, de ez nem tartozik az eseményhez. Ez a nap hangulatán semmit nem változtatott, és finom ételt készítettünk. Közösen, mert ez mindig így szokás. Természetes, hogy valakinek mindig kezébe kell ragadnia a fakanalat, de csapatunkban több alkalmas személy is akad erre a felelősségteljes pozícióra. Idén Hajdú Árpi volt a chef, mi pedig a keze alá dolgoztunk akkor, amikor szükség volt rá.
Így készítettük a csülkös pacalt:


Hozzávalók 20 literes bográcshoz: 

30 dkg füstölt szalonna,
7 kg. sertéscsülök, és fejhús vegyesen,
5 kg. előfőzött pacal,
4 kg. vöröshagyma, apróra vágva,
1 fej fokhagyma szétnyomva,
5 db. zöldpaprika,
2 db. paradicsom, 
1 üveg lecsó,
1 - 3 db. csípős paprika, (ízlés szerint)
néhány babérlevél,
kis csokor kakukkfű,
3 kanál házi őrölt paprika,
só, őrölt bors.


A hagymát a szalonna zsírján megpirítjuk kicsit, majd a zöldpaprikával, a paradicsommal, a csípős paprikával, és a lecsóval alapot készítünk. Hozzáadjuk az apróra vágott csülköt, és fejhúst, megsózzuk, megborsozzuk, és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Mikor a hús kezd puhulni, összekeverjük az előfőzött, konyhakész pacallal, a szétnyomott fokhagymával, néhány babérlevéllel, kevés kakukkfűvel ízesítjük.
Kb. 1 órát főzzük együtt, közben megkóstoljuk, ha szükséges utána ízesítjük, és hagyjuk, hogy összefőjenek az ízek. Kevés száraz borban feloldjuk a paprikát, és a pörkölthöz hozzátöltve készre főzzük.




Ezeken az eseményeken verseny is van. Már régen nem az eredmény számít, hanem az, hogy finom ételt adjunk a csapat tagjainak, családunknak, barátainknak. Idén, már nem is akartuk a zsűri elé vinni finom ételünket, de ragaszkodtak hozzá. Kitűnő véleményt, és különdíjat is kaptunk a kajáért. 
De nálunk nem ez az elsődleges. Csapatunk hangulatára jellemző, hogy míg mások már rég elpakoltak, mi még sokáig kitartottunk. Az étel már régen elfogyott, de gondoskodtunk az utánpótlásról. Ismét egy jó napot töltöttünk baráti körben, jó hangulatban.





1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis receptet olvastam.A fényképen látható pacal megnyerte a tetszésemet. A leírás kedves volt és jó lett volna ott lenni és élőben részesülni a finom ételből. Utólag is kívánom hogy sok ilyen összejövetelben legyen részetek.

    VálaszTörlés