2013. február 9., szombat

Csirkeszárny bambusznyárson, és másképp.



Sonderangebot volt! Eksön! Ennél olcsóban, nem látott a világ csirke szárnyat. Igaz, hogy „B” minősítéssel rendelkezett, de ki foglalkozik ezzel, amikor 4+1 éhes ember jóllakatása a cél. Bocsi! A+1, nem ember, de megbecsült családtag. Kimi kutyáról van szó, aki megvész a csontért. A csirke szárnya, pedig mint tudjuk, tartalmaz csontot. Nem is keveset. Így aztán, bevásároltunk a pipiszárnyból. Valóban, nem a legszebb volt a repülő, de arra, hogy finom sült szárnyakat csináljunk belőle, a legalkalmasabb. Teljes az összhang a konyhában! 


Pipiszárny, kétféleképpen.

Így kell felszúrni.
Megbeszéltük, hogy kétféle ízesítéssel készítjük el a szárnyakat. Mindkettőt sütve, krumplipürével, de Párom currys ízesítéssel, én pedig inkább csípős páccal. A legnagyobb különbség, az volt, hogy én bambuszpálcára is tűztem az árut. Rendkívül látványos megoldás! Régóta készítem így, de elsősorban grillen. Ha rá van szúrva a pálcára, akkor amellett, hogy könnyen forgatható, akár a pálcát fogva, leharapdálható róla a husi. Mutatós is a kiegyenesített pipiszárny. Főleg a gyerekek szeretik! Pácolni, bármilyen fűszerrel lehet, ami illik a csirkéhez, de most csak azt a pácot ismertetem, amit most alkalmaztam. 
Currys csibeszárny sütés előtt.
Illetve, nem is egyet, hanem rögtön kettőt. Nejem, curryt használt az ízesítéshez. Nem előre elkészített fűszersót, hanem kevertet.  Volt benne paprika, só, bors, fokhagymapor, kurkuma, kömény, étolaj. Ezzel lett bedörzsölve a szárnyacska, majd a tálba halmozva, a maradék lé is rá lett öntve. Lefóliázva ment a sütőbe.
A másik adag, rá lett húzva a bambusznyársakra egyenként.
A kétféle csibike.
Látszólag bonyolult, de higgyétek el, nagyon könnyű megoldás. A csirke szárnyat úgy kell megfogni, hogy kiegyenesedjen. Így könnyen beleszúrható a pálca, és sütés közben megtartja a formáját. A páclé a következőkből állt: Olaj, só, bors, fokhagyma, cheyene bors, fekete bors, őrölt pirospaprika, mustár. A csibi ezzel a keverékkel lett jól bedörzsölve, és tepsibe halmozva, megfelelő ideig sütve. Ez is kapott fóliát, ami csak a legvégén lett eltávolítva, hogy kicsit piruljon is. Mindkettő nagyon finom lett! A currys lágyabb, a nyársas, erőteljesebb karakteresebb, csípősebb ízű.

 Muzsdélyos káposztasaláta.
Mindkettőhöz illik a krumplipüre, ami tejjel, vajjal lett kikavarva. Volt még akciós káposzta is. Választhattam, mit csinálok belőle. A lehetőségek közt felmerült a párolt káposzta, de inkább muzsdélyos káposztasalátát csináltam belőle. A muzsdély, szódavízzel, (ásványvíz) olajjal, nagyon apróra tört fokhagymával kavart, előre elkészített lé, amit a hűtőben pihentettünk. A felszeletelt, (nem gyalult) káposzta ezzel lett leöntve, só, őrölt bors, köménymag társaságában. A káposztához reszeltem még egy kevés sárgarépát, és szeltem hozzá 2 fej hagymát.  Fél liter forró vizet is öntöttem még hozzá. Petrezselyem zöldet szórtam még hozzá, és kevés csombort. (borsikafű) Ez is hűvös helyen érlelődött. 
Kacsanyak leves, zöldségekkel.
Illik még megemlíteni a levest, ami ma a szintén akciós kacsanyakból készült. Sok zöldséggel, répával, karalábéval, zellerrel, hagymával, fokhagymával, krumplival együtt főzve. A végén, még Anyósom házi tésztájából is lett belefőzve. Sikerült ünnepi menüt produkálni, az akciós alapanyagokból. Feleségem, most ügyeskedik egy márványos, meggyes piskóta összehozásán, és így akár vendég is jöhet! Csibikét, és Tást viszont holnapig maradásra bírjuk. Akkora adagot sikerült összehozni belőlük, hogy holnap is szívesen látjuk őket. Asztalunkon!

Még egyszer meg kell mutatnom!
Ugye, jól néz ki?!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése