2013. december 27., péntek

Mustáros, borsos szűzpecsenye.


Akik szorgosan követik bejegyzéseimet látják, ma sem vagyok tétlen. Minden, karácsonyra készített ételemet receptesítem, és hamarosan jönnek Párom sütijei, és töltött káposztája is. Most viszont következzen egy egyszerű, de nagyon finom sült. 
A szűzpecsenye az a része a disznónak, ami különleges csemege. Teljesen zsírtalan, és könnyű elkészíteni. Sógornőm jóvoltából jutottunk hozzá, de engem ért a megtiszteltetés, hogy elkészítem. Köszönöm!
Mivel igen sokfélét készítettünk karácsonyra, olyat akartam csinálni, ami a főkaják után, akár hidegen is fogyasztható. Azok kedvéért, akik nem gyakorlottak a konyha rejtelmeiben ajánlom, hogy tervezzétek meg előre a menüt.
A karácsony jó alkalom arra, hogy sokfajta étel kerüljön az asztalra. Nálunk orjalevessel indult az ebéd, melyet a töltött káposzta, a sült hurka-kolbász követett. Idén a halászlé kimaradt a karácsonyi menüből, de nem haltunk éhen így sem. A szűzpecsenye nem olcsó mulatság, de nem is arra való, hogy önmagában lakjunk jól vele. Mivel kétféle tejfölös, hamis majonézes salátát készítettem, ezt amolyan nasinak szántam, üresjáratban.
Amikor a család hosszú idő után ismét együtt van egy ünnepen, mindig vannak megbeszélnivalók. Ilyenkor kerülnek elő a sütik, valamint a hidegételek. Mikor megkaptam felhasználásra a szűzpecsenyét, rögtön tudtam, mit fogok kezdeni vele. Nagyon fűszeresre terveztem, ami mellé harmonizálni fog a majonézes jellegű saláta. Akár a Francia, akár a kapros, lilahagymás krumpli.
Gondolom már várjátok, hogy rátérjek a lényegre, így jöjjenek a dőlt betűk.

Hozzávalók:
Sertés szűzpecsenye,
kevés só,
frissen őrölt bors ízlés szerint,
mustár,
étolaj.


A sertésszűzt megsózom, jó erősen megborsozom, (ezt mindenki saját ízlésének megfelelően csinálja) megkenem mustárral, majd étolajjal megöntve, egy napig hűtőben érlelem. 
Kevés vizet öntve alá, végig fólia alatt sütöm 180 fokon, két óráig. 
Szeletelni csak hidegen érdemes, mert a még meleg hús széteshet!
A sütőtálban maradt léből, száraz fehér, vagy rozé borral, tejszínnel, kevés citromlével, kitűnő mártást készíthetünk a sült mellé.

Az eredmény, falatnyi érmék, pikánsan fűszerezve. Bármilyen salátával, de elsősorban majonézes, vagy ahogy én szeretem, hamis majonézzel készített krumplisalátával nagyon finom. Én karácsonyra csináltam, de bármilyen alkalomra kitűnő. Ezt garantálom!




2 megjegyzés: