2015. május 13., szerda

Grillezett füstölt sonka, újhagymás spárgapürével.


A mai napot a spárgának szántam, mert most van szezonja. De úgy alakult, hogy rögtönöznöm is kellett. Az előre tervezett étel mellett, egy teljesen új dolgon is kellett törnöm a fejem.  Ki kellett valamit találnom a füstölt sonka mellé köretként. Szívesen tettem, mert kajáról volt szó. A hétvégén vásárolt fehér spárgát tehát kétfelé osztottam, és egyik adagot baconba csavarva megsütöttem, közben gondolkoztam a sonkához való köret összeállításán. 
Nagyon jól sikerült! Többnyire mindig a hirtelen ötlet vezérel, és most is jó, hogy hallgattam megérzéseimre. A sonka karakán, füstös, sós íze megkívánta, hogy valami lágyabb, de pikáns ízű köretet varázsoljak mellé.
Így sikerült.


Hozzávalók 2 személyre:


2 szelet füstölt főtt sonka  (kötözött)

A spárgapüréhez:
250 g. fehér spárga,
1 csomag újhagyma,
frissen őrölt só, és bors,
3 merőkanál alaplé, (csont, hús, zöldség)
1 pohár natúr joghurt (150 g.)
1 ek. étkezési keményítő,
1 kiskanál citromlé,
kevés olíva olaj (lehet napraforgóolaj is)




Az ujjnyi vastag sonkaszeleteket serpenyőben, vagy grillrácson, esetleg sütőben rövid ideig mindkét oldalán átsütjük fűszerezés nélkül.
A spárgákat meghámozzuk, sós, forró vízben kevés ideig megfőzzük. Az újhagymát felkarikázzuk úgy, hogy a zöldjéből is jusson hozzá bőségesen. Kevés olíva olajon, serpenyőben enyhén megpirítjuk a középen kettévágott spárgák sípos részét, (fontos, hogy enyhén karamellizálódjon körös - körül) majd kivesszük a serpenyőből. 
Ugyanabban a serpenyőben, kevés olajon megdinszteljük a  karikára vágott újhagymát is. Hozzáadjuk a spárgák azon részeit, amiket nem pirítottunk, darabokra  vágva. Együtt dinszteljük, majd felöntjük 3 merőkanál alaplével, és kevés citromlét öntünk hozzá. Hozzátesszük a karamellizált spárga sípokat is. Addig főzzük, míg az alaplé mennyisége a felére csökken. Közben sózzuk, borsozzuk. Az így létrejött keveréket botmixerrel jól átdolgozzuk.Végül a joghurtban elkeverünk egy kanál keményítőt, és ezzel a pürét felforraljuk. Laza krumplipüré állagú krémet kell kapnunk. Ezzel tálaljuk a grillezett sonkát. 

A krém selymes, az újhagyma, és a joghurt miatt pikáns, a rövid pirítás miatt komplex íze, kitűnő harmóniában van a sült sonka füstös, sós ízével.




Jól sikerült összeállítást kreáltam, de előre szólok, ha valakinek eszébe jutna, hogy induljak a Konyhafőnök c. műsorban, el kell szomorítanom! Nem nekem való! Szívesen nézem, természetesen nekem is vannak ötleteim, de nem az én világom. A szereplést meghagyom másoknak, akik nálamnál sokkal alkalmasak a médiában való megjelenésre. Az is baj, hogy évekig álltam a kamera másik végén, a kelleténél talán jobban láttam az összefüggéseket, így nem akarok benne újra részt venni. Na meg van önkritikám! Mások sokkal jobban mutatnak a képernyőn mint én!
Főzni azért szeretek, és állítólag konyítok is hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése