2015. április 1., szerda

Bacon ropogós csilis csokoládéba mártva


Lehet, hogy különc vagyok, de nem bújom a szakácskönyveket. Ha eszembe jut, valami ételnek tűnő cucc, akkor elraktározom gondolatban, néha elő-elő veszem, és finomítok rajta. Aztán eljutok a kísérleti stádiumba, és megcsinálom kisebb-nagyobb mennyiségben. Nem hiszek a kudarcban! Mire a megvalósításhoz érek, kiforrott tervem van, magamban érleltem már az ízeket, és érzem, tudom, hogy amibe belekezdtem az jó is lesz. Amit legutóbb csináltam, apró finomításra vár még, de csak a külcsín szempontjából, bár így sem lett rossz. Az íze viszont!!!! 
Szóval ez az, amit nehéz leírni. 
A bacon különleges sós, enyhén füstös íze elkeveredve egy enyhén csípős, de mégis karakteres, csokoládés bevonattal. Ilyet még tényleg nem ettem! Úgy döntöttem a kísérleti jellegen túllépek, és legközelebb nagyobb mennyiség készül.
Ha bárki kedvet kapna hozzá, nyugodtan továbbfejlesztheti, azért az alapokat, a tapasztalataimat közzéteszem, legyen támpont a nekifutáshoz. Tényleg sokat gondolkoztam rajta! 
Azt tudtam, hogy bacon ropogóst fogok csinálni, de a hogyan, még kérdéses volt. Azt is tudtam, hogy két sütőpapír közt, lepréselve fogom sütni a bacont, de ezt is először ki kellett találni, milyen módon. Akkor innentől a dőlt betűs rész következik, és erre érdemes figyelni! Ez már szorosan az elkészítéshez tartozik ugyanis.


A baconszeleteket hosszában félbehajtottam, majd újra. Tehát egy négybe hajtott bacont kaptam, amit sütőpapírra fektettem. Erre ismét sütőpapírt borítottam, és egy tepsivel leszorítottam, majd közepesen meleg sütőbe tettem. 20 perc után a sütőt lekapcsoltam, és hagytam kihűlni a bacon rudakat. Eközben 1 tábla csokoládét széttördeltem, és vízfürdőben felolvasztottam, majd 1 teáskanál olajjal, és 1 mokkáskanálnyi szárított csilivel elkevertem. A megsült bacont a csilis csokiba mártottam, és a közben meghűlt baconrudak alól kivett, és megfordított sütőpapírra sorjáztam. Közben a ropogósok egyik részét egy újabb recepthez (borzas karfiol, és/vagy brokkolirózsák) félretett krumpli chips morzsába forgattam. Ez lett a finomabb!


Mint eddig is kiderült, semmi bonyodalom! Az elkészítés egyszerű volt, a végeredmény fenomenális.

Adós vagyok még a hozzávalók listájával, ami megint nem nagy szám!

250 g. szeletelt bacon,
1 tábla étcsokoládé,
1 teáskanál olaj,
1 mokkáskanál csilipor,
kevés chips morzsa.

Pillanatok alatt elfogyott a teszt mennyiség, és jól sikerült kísérletté nyilvánítottam az akciót. Ezért érdemes volt törni a fejem! És tudjátok, hogy a csilis csoki nagyon bejött. Biztosan más kaját is fogok vele készíteni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése