2015. február 12., csütörtök

Focaccia Bálint napra.


Közeledik Bálint (Valentin)  nap, és bár én nem vagyok híve ünnepelni ezen a napon, elsősorban mint gasztrohalljakend  írtam ezt a cikket. Miért ne osszam meg annak a finomságnak az elkészítési módját, amit akár kedvesed elé is letehetsz az ünnepi asztalra. Ehető, finom, ünnepi kaja, Olaszország jellegzetes ízeivel. Nem először készítettem már el saját focacciámat, így némi gyakorlatot szereztem már benne. Legutóbb így készítettem, és később jelentős díjat is nyertem vele. Nagyon könnyű megcsinálni, és így receptem alapján, bárki könnyen nekifoghat, és nem marad el az eredmény sem!  Jó munkát!





Hozzávalók:
300 g. finomliszt, vagy más kenyérliszt,
1 cs. porélesztő.
1,5 dl. meleg víz,
1 dl. olíva olaj
1 kk. szárított bazsalikom, 
1/2 kk. szárított oregánó,
1 kk. só,
néhány friss koktélparad
icsom,
kevés pizzafűszer a tetejére, 
a tálalásnál extra szűz olíva olaj rácsorgatva.


A tészta hozzávalóit összekeverem. A lisztet a porélesztővel, majd megsózom, beleöntöm az olajat, és a vizet. Hozzáteszem a szárított bazsalikomot, és az oregánót is. Összekavarom, így laza tésztát kapok. Mivel sok olajat tartalmaz, nem fog odaragadni a keverőtál oldalához, vagy az aljához. Alaposan kidolgozom, majd letakarva bő fél órát kelesztem. Újra átgyúrom, majd a porcelán tálba igazítom. Szép szív alakú tésztát formázok belőle, és mivel már nem először sütöttem focacciát tudtam, a formáját meg is fogja tartani, csak kicsit ducibb lesz.
Ujjammal lyukakat fúrtam bele (lazán), koktélparadicsomot nyomkodtam a tésztába. Mielőtt, az előmelegített sütőbe tettem, megszórtam saját készítésű pizzafűszeremmel is, ami paradicsompor, szárított oregánó, bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, őrölt pirospaprika, só, bors keveréke. 
A sütőben, 200 fokon sült, 25 percig. Ropogós tetejű, messziről érezhető illatú finomság lett belőle. Mentalevéllel díszítettem.


Tudom, nem szokványos Valentin-napi ajándék, de annak akinek szívből adod, biztosan örülni fog neki!


1 megjegyzés: