2015. február 17., kedd

Babos lecsó virslivel



A lecsóból sosem elég! Szinte minden nemzet saját ételének tartja, és ezerféle módon el lehet készíteni. Abból is, amit éppen találsz otthon. Lehet rá előre is készülni, de bátran improvizálhatsz is. Legutóbb, ez jutott eszembe.


Babos lecsó virslivel.



Hozzávalók:

1 kg virsli,

0,5 kg szárazbab,
3 fej hagyma,
6 gerezd fokhagyma,
4 db. paprika,
5 db. paradicsom,
1 kisebb csili,
néhány babérlevél,
só, frissen őrölt bors,
kis csokor petrezselyem zöld, 
2 kiskanál szárított kakukkfű,
1 dl. száraz fehérbor,
2 dl. leves alaplé,
kevés étolaj.


A szárazbabot előző este beáztattam, másnap sós vízben, néhány babérlevéllel együtt megfőztem. Közben felkarikáztam a hagymát, forró vízben eltávolítottam a paradicsomok héját, felkarikáztam a paradicsomot. Mikor a bab megfőtt leszűrtem.
Kevés olajon megdinszteltem a hagymát, hozzáadtam a hámozott paradicsomot, felöntöttem kevés borral, majd enyhén megsóztam.
Félbevágott csilit adtam hozzá, (ez ízlés dolga) majd hozzákevertem a megfőtt babot. Megfűszereztem, borssal, és a zöld fűszerekkel, és a karikázott paprikát is hozzátettem. Fedő alatt rövid ideig pároltam, kevés leves alaplével. 
Ezalatt felkarikáztam a virslit, és hozzáadva a lecsóhoz, további 5 percig fedő alatt összepároltam.

Kitűnő egytálétel lett belőle, köretet nem igényelt. Jól esett hozzá mind a puha fehér kenyér, mind a magvas barna is.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése