2015. február 22., vasárnap

B & W kocka


Nejem szerencsére rákapott a sütik készítésére, és legnagyobb örömömre nagy szakértelemmel áll neki. Sok új, eddig senki által nem készített finomsággal lep meg bennünket, és időnként az én kedvembe is jár. Van, amikor cukormentesen is süt. Ez is egy vadiúj recept által készült, a keresztapa pedig én lettem. Black & white kockának neveztem el, és úgy érzem találó a név. A white  kicsit megfakult a sütés során, de mikor tepsibe került, gyönyörű fehér volt. Lényeg, hogy szép munkát végzett az asszony, aki egyébként a feleségem.
Bárhogyan csinálja, sokáig nem marad az asztalon, mert nem volt még rá példa, hogy napokra hűtőbe került volna bármi.
Ez most nem cukormentes recept volt, de egy darabot én is megkóstoltam, és igen finomnak találtam.
Teljesen új, általa kigondolt recept szerint dolgozott, és a kísérlet jól sikerült! A süti elkészítését az ő szavaival írom le, ahogyan valóban csinálta. A receptet így írta volna le:


Hozzávalók:


5 tojás,
30 dkg. liszt,
25 dkg. cukor,
1 vaníliás cukor,
1 dl. tej,
1 dl. olaj,
1 cs. sütőpor,
1 citrom reszelt héja,

2 csomag csokis puding,

8 dl tej,
6 ek. cukor,


a mázhoz:
15 dkg. cukor,
2 ek. olaj,
2 ek. cukrozatlan kakaópor,
3 ek forró víz.

Megfőzöm a pudingot, utána elkészítem a tésztának valót. 
A tojásfehérjéket felverem cukorral, majd hozzáadom a sárgáját, a tejet, az olajat, és elkeverem. A liszt, a sütőpor, a reszelt citromhéj is hozzákerül, és mikor jól elkevertem újra, a kivajazott, kilisztezett tepsiben egyenletesen eloszlatom. A tepsi mérete: 24 x 40 cm.
A megfőtt pudingból, kanállal kisebb adagokat teszek hozzá foltok formájában, majd megütögetem, és előmelegített sütőben közepes hőfokon készre sütöm. 
Amikor megsült kiborítom a sütit, a megadott hozzávalókból mázat készítek, amit elsimítok a tetején.
A csokimázat kandírozott narancshéjjal szórom meg. 
Mikor meghűlt szeletelem.




Minden fázis ment rutinszerűen, mintha többször készítette volna már. Jó látni a rutint, a lelkesedést rajta. Anyósomnak, aki gyógyulófélben van is nagyon ízlett. Biztos büszke a lányára!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése