2015. január 22., csütörtök

Csípős, tökös lecsó.


Már több hete főztem ezt a különleges csípős tököst, amit csak félve neveztem el lecsónak. Tény, hogy a lecsó három fő alkotórészét is tartalmazza az étel, így van benne hagyma, paprika, és paradicsom. De ezeken kívül sok más is. Például sárgarépa, szárzeller, csili, és tök. A tök ráadásul domináns szerepet tölt be!
Sokszor észrevettem már, hogy mindenféle tök, kitűnő ízgyűjtő, ízhordozó. Felveszi a többi hozzávaló, és a fűszerek ízét, zamatát, és ezeket magában is tartja, így komplex élményt nyújt az étel fogyasztásakor. Így is történt! Egytálételként, kitűnő zöldséges tálat tehettem magam elé, és nem hiányzott belőle semmi. Nem biztos, hogy elrontotta volna kevés rizs, ami felszívta volna a szaftot, de akkor nem kellett volna a keményítő, amivel viszont kicsit ázsiai jellegűvé tettem az ételt. Megint leltárba vettem azokat az alapanyagokat amiket itthon találtam, és azokból főztem.


Hozzávalók:

250 g. sütőtök, (én kanadait használtam)
2 db. sárgarépa,
1 nagy fej hagyma,
3 gerezd fokhagyma,
1 szál halványító zeller, (szárzeller)
1 kiskanál csilipehely,
1 db. kaliforniai paprika,
1 nagyobb paradicsom,
só, frissen őrölt bors, 
1 kanál szójaszósz,
1 dl száraz fehérbor,
1 kanál étkezési keményítő,
1 kanál olíva olaj.


Kevés olíva olajon megdinszteltem a megtisztított, szeletelt sárgarépát, majd hozzáadtam a feldarabolt hagymát, és a szétnyomott fokhagymát is. Megsóztam, majd hozzáadtam a darabolt szárzellert, a csilipelyhet, és felöntöttem kevés borral. A serpenyőbe került a feldarabolt sütőtök, a csíkozott paprika, és a nagyon apróra darabolt paradicsom is. Kevés szójaszósz is került hozzá, majd rövid ideig fedő alatt pároltam tovább. Borsot őröltem rá, majd megszórtam egyenletesen keményítővel, összekevertem, és ismét pár percig fedő alatt pároltam tovább. 
Kihagytam receptemből azt a jelentéktelen mennyiségű maradék csirkecombot, ami az étel ízén semmit nem változtatott, de mivel maradék volt, és a hűtőből rám tukmálta magát, megesett rajta a szívem, és azt is hozzáadtam ehhez a finom csípős tököshöz.




A csípősséget mindenki saját ízlése szerint alakítsa. Én szeretem az átlagosnál csípősebb ételeket, sőt nem állnak távol tőlem az extrém mennyiségű kapszaicint tartalmazó kaják sem. De én bírom, és így szeretem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése