2014. december 3., szerda

Körözött, megint máshogyan.


Sokszor járok úgy, hogy látszólagos kötelességemet nem, vagy késve teljesítem. Mikor gasztroblogolásra adtam fejem tudtam, hogy ez az elkészített ételek megjelenítésével is jár. Vannak viszont más elfoglaltságai is az embernek, így néha (szánom-bánom) az étel elkészült, már régen el is fogyott, és a receptnek, elkészítési útmutatónak se híre, se hamva. Most is így jártam.
Szerencsére minden ételt dokumentálok, végigfotózom a fázisokat, így nincs gond leírni utólag az elkészített kaja receptjét. Nálam fordított a helyzet mint másoknál. Én nem recepteket böngészek a főzés előtt, hanem megnézem mi van a hűtőben, és azokból csinálom azt, amit ki tudok hozni belőlük. Szerencsére nem felejtem el mit, hogyan készítettem, és ha ránézek a fázisfotókra már minden részletre is emlékszek.
A körözött, nálam nagyon kedvelt reggelikrém. Egyszerű, gyomrot kímélő finomság, és ha elkészítem sokáig eláll a hűtőben, ha eleget csinálok belőle. Ha keveset, akkor gyorsabban elfogy, de ha van maradék, azt vétek lenne kidobni. Így is néhány alkalomra elég. Legutóbb kolbászos, túrós pogácsát csináltam, és mivel nem volt szükség a fél kilós akciós túró egészére, feléből körözöttet csináltam. Nem úgy mint mások, hanem megint elszakadva a hagyományoktól.

Lássuk mi került bele.


2 db. sárgarépa,
2 db. alma,
250 g. túró, 
1 db lilahagyma,
1 kávéskanál őrölt pirospaprika,
kevés só.

A sárgarépát, valamint az almát megtisztítottam, és feldaraboltam. Először a répát, majd később az almát is ugyanabban az edényben megfőztem. A lilahagymát, nagyon apróra vágtam. Mikor az alma, és a répa is megfőtt, villával szétnyomtam. Összekevertem a túróval, és a lilahagymával, majd megfűszereztem. 

Készítettem már túrókrémet számtalan más módon is. Készült borral, eperborral, piri-piri fűszerrel, és máshogyan. Mindegyikben az egyetlen közös pont a túró volt. Tény az, hogy igen kitűnő, és példám bizonyítja, hogy nagyon sokoldalúan elkészíthető finom reggeli, vagy vacsoraétel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése