2014. december 29., hétfő

Gesztenyés, meggyes patkó, Frank Júlia receptkönyvéből.



Karácsony előtt párom sok új sütit próbált ki, és mivel alapos kutatást végzett, ezt a receptet Frank Júlia Ízözön könyvéből nézte ki. Egészen minimális változtatásokat végzett rajta, de illik az eredeti szerzőt megnevezni. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy mielőtt ezeket a sorokat leírtam, találkoztam egy blogoldalon a most következő recepttel, szóról szóra, természetesen leírója saját nevén. Lelke rajta! Én is sűrűn találkozom saját receptjeimmel, mások által megjelentetve, mégis a legszebb az volt, hogy egy receptversenyre, aminek a zsűrijében is benne voltam, saját receptemmel pályázott valaki.

Hozzávalók: 12 db. kiflihez.

a tésztához:
250 g. liszt,
100 d. vaj,
1 dl. tej,
1 tojás,
1 kis kanál porcukor,
10 g. élesztő,
1 csipet só.

a töltelékhez:
250 g. gesztenyemassza,
1 marék leszűrt, kimagozott meggybefőtt,
fél-fél deci tej, és befőttlé,

1 tojás a kenéshez.

A tésztához minden hozzávalót, egy mélyebb tálban összegyúrok. Cipót formálok belőle, majd az egészet belisztezve egy tiszta tálba rakom, konyharuhával letakarom, és langyos helyen fél óráig pihentetem. 
Ezalatt kikeverem a tölteléket. A gesztenyemasszát tejjel, és befőttlével kenhetőre kavarom, (ízlés szerint kevés rum is adható hozzá) majd a meggyet is hozzáteszem. 
A pihentetett tésztát 12 egyforma darabra vágom. Ezeket vékonyra nyújtom, a szélére kenek a masszából. Szorosan feltekerem, és patkó formájúra alakítom. Kivajazott, lisztezett tepsiben felvert tojással megkenem, és újabb fél óráig pihentetem ismét. Tojással ismét átkenem, és előmelegített, forró sütőben aranybarnára sütöm.

A recept nem szó szerint egyezik meg az eredetivel, igyekeztem még érthetőbbé tenni saját stílusomban. Lényeg a végeredmény, amivel nejem szerint szépségversenyre nem fog nevezni, viszont egy nagyon finom süti került a karácsonyi asztalra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése