2014. október 14., kedd

Csirkemell falatok, fúziós Thai zöldségkörettel.





Nem én csináltam, hanem az első feleségem, aki 33 éve betölti ezt a tisztséget. Konzultáció viszont volt. Már a bevásárlásnak is története volt. Megláttam a Lidl akciós újságban, hogy lehet burgundi csigát kapni. Ráizgultam! Nem volt. Kacsacomb is volt az online újságban, de az sem volt. Lelombozódtam! Párom vigasztalt, hogy félretette a csirkemellet, a csirkepaprikásból, és válasszam meg az elkészítés módját. Volt háromféle fagyasztott zöldségkeverék. Én a Thai mellett döntöttem, amire szemrebbenés nélkül nejem is rábólintott. Természetesen, megnéztem az apróbetűs részt. Ezt ajánlom mindenkinek!
Így megtudtam mit tartalmaz a zacsek, és már gondolkozhattam rajta, mit teszek hozzá saját otthoni készletemből, ami igen bőséges. Volt Thai fűszerkeverék, és többféle szószom. Szójaszósz, halszósz, ami minden ázsiai étel elengedhetetlen kelléke. Én ebben  élem ki magam. Imádom keverni az ízeket, és az ázsiai konyha kifejezetten erre épül. A négy fő íz harmóniájára. De a fúziós konyha nagy híve is vagyok. Nem szentségtörés egy ázsiai étel mellé nem a hagyományos rizs, vagy rizstészta köretet adni. Nézzetek csak szét, a legközelebbi kínai gyorskajáldában! Ott van a sült krumpli is. Thai csirkemell zöldségekkel, sült krumplival rendel! Nejem meg kedvembe járt. Kívánságom szerint elkészült az étel, tökéletesen. Igaz, halszószt én tettem saját adagomra, sőt nejem megkért, azonnal tegyem vissza kupakot a szószos üvegre, mert nem csípte az átható illatát. (a halszósz már csak ilyen) 
Mindjárt megtudjátok, hogyan készült, és a hozzávalók mennyiségét is. 

Hozzávalók:

1 csirke melle kicsontozva,
1 fej hagyma,
1 csomag Thai zöldségkeverék, Összetétele az alábbi képen látható,
kevés só, frissen őrölt bors,
Thai fűszerkeverék.



A kicsontozott csirkemellet apróra daraboltuk, kevés olajon fehéredésig pirítottuk, sóztuk, borsoztuk, kevés karikára vágott hagymát, majd a Thai zöldségkeveréket is a serpenyőbe tettük. Összepároltuk, és kész is volt a finom étel.

Pofonegyszerű volt, és nagyon gyorsan elkészült. A mellehusi pillanatok alatt kész, és még privát kívánságom is teljesült. Én karikára szelt sült krumplival  ettem. Pedig akár köret sem kellett volna mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése