2014. augusztus 6., szerda

Bagett. csak így egyszerűen.



Néhány napig a magam ura vagyok. Úgy is mondhatom, hogy szalmaözvegy, mivel Párom elment kísérőként a Balcsira, ami inkább munka neki, mint pihenés. Én pedig bejelentkeztem a túlélőpróbára. A főzéssel, nálam nincs gond, hiszen gyakorlott gasztrohalljakend vagyok, vagy mifene. A próbák a mosogatásból, a takarításból, a mosásból állnak. Már mindhárom jelvényt sikerült megszereznem, a próbák teljesítve. Azért, ha már nincs itthon a főnökasszony, amikor csak tudok, garázdálkodok a konyhában is. Mindig hirtelen ötlettől vezérelve. 
Reggel észrevettem, hogy fogytában a kenyér, és elhatároztam, hogy sütök. Aztán gyorsan változott a terv, mert kenyeret már sütöttem, de mivel fiam melegszenyót szokott vacsizni, úgy döntöttem, bagettet csinálok. Mégis jobban mutat, mint egy szelet kenyér. Soha nem készítettem még, de a bátorságpróbát elsőnek csináltam meg, valamint a vakmerőségét is. Ilyen semmiségtől tehát nem ijedek meg. A megszokott reggeli tevékenységem közben (minden nap fotózom a napi menüt, és közzé is teszem) gondolkoztam, hogyan csináljam. Nem ütöttem fel az internet idevonatkozó linkjeit, hanem gondolkoztam.
Kelt tésztát, ezerszer csináltam már. A kifli, kenyér, zsemle is tudom, hogyan készül. Ez meg aztán pofonegyszerű.  Megnéztem, mennyi megkezdett zacskó liszt van a szekrényben, és kalkuláltam. Mindjárt látni is fogjátok hogyan, mert kicsit én is soknak tartom már az előjátékot.

Hozzávalók:
40 dkg. liszt (én bl-55-öst használtam)
1 csomag porélesztő (7 g.)
2 evőkanál olaj,
1 kávéskanál só,
2 deci víz,
0,5 deci tej.

A két evőkanál olajnál elröhögtem magam, mert egy pizzareceptben láttam a múltkor, hogy valaki 2 púpos evőkanál olajat írt!!!

A hozzávalókat összekevertem, majd 10 percig dagasztottam (kézzel) Akinek van kenyérsütő gépe, csinálhatja abban is. Fél óráig kelesztettem letakarva, majd három részre választottam szét. Megformáztam, tepsire raktam, majd ismét leborítottam konyharuhával, és újabb fél óráig kelesztettem. A sütőt felmelegítettem közben, majd a bagetteket megvágtam, és lespricceltem vízzel. 
A sütőben, fél óra alatt megsült. Amikor kivettem, ismét spricni következett.

Most töredelmes vallomás következik. Van mérlegem, de csak nikkelezett szemmértékemre hagyatkoztam. Így előfordulhat, hogy a liszt, akár 43 deka is volt. De negyvennél kevesebb, semmiképpen! A lényeg, hogy három, közel egyforma, gyönyörű bagettet sütöttem. Elsőre! Szerintetek kiálltam az újabb próbát, és megkapom érte a jelvényt. Hogy is van a cserkész jelszó? Légy résen? Legközelebb kicsit jobban bevágom a bagettemet!

Fiam, meg kapott hideget, meleget. Bocs! Meleget, hideget.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése