2014. július 1., kedd

Tésztasaláták.

Furcsa, hogy több mint egy éve valamilyen formában meg is jelenítem azokat az ételeket, amiket elkészítek, de a tésztasalátákról eddig szó sem esett. Most pótolom az elmaradásomat, és rögtön hármat is közzéteszek. Hozzátartozik az igazsághoz az is, hogy van egy verseny, ami ugyan az a lájkolós fajta, amit egyáltalán nem csípek, de én is szerencsét próbálok. A hétvégén tehát csináltam tésztasalátákat direkt azzal a céllal, hogy feltöltsem a játékba. Esélyem egyáltalán nincs, mert mint mindenhol, itt is azonnal megjelennek a profi lájkgyűjtők, akiknek kiépített hálózatuk van erre a célra, és minden ilyen játékban győznek. Néha komoly nyereményeket, (ipodot, utazást, drágább konyhai gépeket) de van amikor egy hűtőmágnesért is komoly küzdelmet fojtatnak. A játékot szervező cégeknek pedig az a céljuk, hogy minél több emberhez jussanak el, így olyan marketing kell, melyben a játékban résztvevő, és az azokra szavazó is (szerény ajándék reményében) tagja lesz az oldalnak, és általában ott is marad. Sokkal olcsóbb promóció, mint egy országos reklámkampány. (tudom, mert én is csináltam már ilyet) 
Tegnap feltöltöttem három tésztasalátás képemet a játék oldalára, és kaptam elismeréseket is. Köszönöm. Az is igaz, hogy egy később, más által feltöltött lényegesen gyengébb minőségű kép, (elnézést, de ez az igazság) fél óra alatt ötször annyi tetsziket kapott, mint az én három képem összesen. Mivel van objektív értékelés is, én ebben bízom. A verseny lájkolós része nem érdekel, a szakértő bírálatnak viszont nagyon örülök. Többnyire elismerik munkáimat.
A hétvégén, tehát elkészült háromféle tésztasaláta, amit már végig is fotóztam, valamint recepteket is fűzök hozzájuk, sokak örömére. Már érdeklődtek nálam, így főleg nekik szól ez az írás.



Első salátám amit készítettem, zöldséges tésztasaláta, teriyaki szósszal.
Fusilli (orsó) tésztából csináltam, mint ahogy a másik salátát is. Ezt a tésztát sűrűn használják salátákhoz, mert mind alakja, mind a színezett tészták esetében megjelenése is jól illik hozzájuk. Most spórolósra vettem a figurát, hiszen hó vége volt, és a színezett negyedébe kerülő, sima orsótésztát használtam. Abból is a Spar saját termékét, ami igen jó volt erre a célra.
A tészta főzésével kezdtem, amit bő, forró vízben végeztem sóval, és kevés ecettel a vízben. Ezzel már ízesítettem a tésztát, hiszen a salátához nem natúr, főtt tészta illik. A főzés után leszűrtem, és jól átöblítettem. Ezzel meg is hűtöttem, valamint kizártam azt, hogy keményítő maradjon rajta, így ragacsos maradjon. Nagyon vigyázni kell, hogy kellő állagú legyen a főtt tészta, ne főjön szét, de mégis al dente legyen, tehát a tökéletes tészta állapotba kerüljön.
A tésztasalátánál, mint minden ételnél a látvány sem lényegtelen. Akkor szép, ha tálaláskor az alkotórészei is jól megkülönböztethetők, és jó ránézni. Bevallom, most ez utóbbi volt a fő szempont nálam. Mellékesen, az íze is igen jó lett, így nincs okom panaszra. A tészta megfőtt, így már csak az összeállítás maradt, ami már receptszerű lesz.


Hozzávalók:
150 g. orsótészta,
1 kápia, vagy kaliforniai színes paprika,
3 db. sárgarépa,
1 db. nagyobb paradicsom,
1/2 kígyóuborka,
1 kanál rizsecet, vagy almaecet,
1 kanál teriyaki szósz

A tésztát enyhén ecetes, sós vízben megfőztem, majd leöblítettem. A zöldségféléket egyenlő csíkokra (zsülien) vágtam, a paradicsomból előbb a lágy részt kivágtam. A felcsíkozott sárgarépát enyhén megsóztam, majd állni hagytam fél óráig. 
Óvatosan, hogy se a zöldségek, se a tészta ne törjön, összekevertem őket kevés rizsecettel, és a teriyaki szósszal.
Hidegen tálaltam.

Íze ázsiai jellegű, a nagyon pikáns szósz miatt. Mivel szép színes is, népszerű partyételnek mondható.



Második salátámat sonkás, májas, tejfölös tésztasalátának neveztem el, ezzel utalva alkotórészeire. Előre terveztem, de azt tudni kell, hogy az egész napot ételkészítésre szántam, így ez a saláta kapcsolódik a csirkemáj pástétomhoz, ami szintén ekkor lett kész. Adott volt a májpástétom, valamint a májdarabok, és ezek felhasználásával készült ez a saláta. Kevés sonkát daraboltam még bele, a tésztát összekevertem tejföllel, kevés balzsamecettel, a májdarabokkal, valamint az éppen elkészült májpástétomból kevéssel, és már kész is lett ez a szintén különleges ízű tésztasaláta.
Ehhez nem írok receptet, mert nincs szükség rá. Az előbb leírt ismertető alapján, ha kedvet kaptál elkészítéséhez nyugodtan fogj hozzá. Azt viszont leírom, én mit tettem bele, így könnyebb dolgod lesz.


150 g. orsótészta sós, enyhén ecetes vízben megfőzve.
3 db. csirkemáj fűszerezve megsütve, apróra darabolva.
10 dkg szeletelt sonka, apróra kockázva.
3 evőkanál tejföl,
1-2 evőkanál májkrém, vagy 10 dk.- kenőmájas.
1 evőkanál balzsamecet,
kevés só, és frissen őrölt bors.



A harmadik salátám más lett. Egyrészt, más tésztát használtam, valamint egészen más alkotórészeket, és elsősorban a látványra koncentráltam. Az íze sem mellékes, de nem érheti kifogás, az esztétikai élmény mellett, ezt sem. Többsajtos tésztasalátát készítettem harmadikként, de mint írtam, különösen díszítettem. Régen észrevettem, hogy ha népszerűségre hajtok, akkor különlegesen, néha csicsásan, giccsesen kell tálalnom, aminek nem vagyok híve, de mégis kompromisszumot kell kötnöm néha. A díszítést is előre elterveztem. Ha sajt, akkor illik hozzá az egér. Ezért amikor a salátát bekevertem, nekifogtam egeret gyártani. Ennek a munkafolyamatát nem fotóztam, mert bevallom izgultam, és eszembe sem jutott. Rögtön sikerült! Neki sem fogtam új egérke gyártásának, hanem megmaradtam a prototípusnál. Négy tojást főztem meg, készülve a kudarcra, de a sikeres produktum után, a megmaradt tojásokat beledaraboltam a már elkészült salátába. Így, tán még jobb lett. Ha gondoljátok, tehát tehettek cikkekre vágott tojást is a már bekevert salátába, én viszont most a receptet, anélkül adom meg.

Hozzávalók: 
125 g. rizstészta (metélt) elkészíthető más tésztából is.
kis pohár tejföl (140 g.)
1 fej lila hagyma, hosszában felcsíkozva,
100 g. trapista sajt, apró kockákra vágva,
100 g. reszelt cheddar sajt,  lehet, más érlelt sajt is pl. parmigiano (parmezán)
100 g. tömlős sajt,
1 kanál almaecet,
kevés só, és frissen őrölt bors.


A tésztát 5 perc alatt megfőzöm. A rizstésztának, csak ennyi időre van szüksége. Más tészta használata esetén tartsd be az utasításokat! Mikor megfőtt, átöblítem, hagyom lecsepegni.
Közben felcsíkozom a lila hagymát, megsózom, (jó hozzá az újhagyma is) a sajtot felkockázom, a mások sajtot lereszelem. Összekeverem a kihűlt tésztát a tömlős sajttal, a reszelt sajttal, a tejföllel, az almaecettel. Vigyázok, hogy a tészta lehetőleg ne törjön! Hozzáteszem a sózott lila hagymát, és a sajtkockákat, majd ezzel is összeforgatom. Tehető még hozzá cikkekre vágott főtt tojás is, amivel még jobb lesz az íze.



Megint több salátát kaptatok, egy bejegyzésben. Már többször megírtam, nálam nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Mivel egyszerre készítettem ezeket, nem bontom szét írásomat. Azzal javítanám blogom statisztikáját, mert nem egy, hanem három írással bővülne bejegyzéseim száma. Így viszont korrektebb. Ha valaki rákeres a tésztasalátára, rögtön három elkészítési módot láthat. Egyet kétszer is, mert a legutolsó, többsajtos tésztasaláta szerepel a kezdőknek szánt, legújabb oldalamon is. Szerintem, ők is örülni fognak neki!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése