2013. július 1., hétfő

Tagliatelle, rókagombás, aszalt paradicsomos raguval. A Receptrangadóra. (3. forduló)

Megint Receptrangadó van! Új feladat, új alapanyagokkal. Tegnap megejtettem a bevásárlást, de akadt egy kis probléma. Az egyik előírt alapanyag nem volt készleten, így egy ugyanattól a gyártótól származó, másik tésztafélével helyettesítettem. Ez is tagliatelle, sőt még olcsóbb is volt a másik fajtánál. Remélem, ez nem okoz problémát!



Apropó verseny! Mindazok kedvéért, akik csak néznek, miről is süketelek, be kell avatnom benneteket a részletekbe. Közel három hete indult a Receptrangadó, ahol minden héten négy alapanyagot megadnak, és ezekhez annyi saját dolgot tehetek, amennyit csak akarok. Két ételemet már feltöltöttem, és ma a harmadikat is sikerült. Úgy érzem, elég jó vagyok a szeren. Természetesen, nincsenek vérmes reményeim, mert ahogy néztem, profi szakácsok is vannak a feltöltők közt. Remélem, tisztességgel helyt tudok állni. Szeretem az efféle kihívásokat!
Adott volt tehát, a négy alapanyag: tagliatelle tészta, olajbogyó, szárított paradicsom, mozarella. Gondoljátok végig, ti mit csinálnátok belőlük.
Nem kapkodtam el! Sokszor végiggondoltam, és döntöttem. A piacon megkerestem kedvenc gombászomat, de mivel gyönyörű, friss rókagombája volt, és vargányából csak szárítottat tudott volna adni, a vörös, ravaszdi mellett döntöttem. Nem kellett sok hozzá, mert más is került a raguba. A hét vége csirkés sütés-főzéssel telt el, így kölcsönvettem három csirke felső combot. Vettem még pár szál sárgarépát, a többi hozzávaló pedig volt itthon. Most le fogom írni a hozzávalókat, és az elkészítést is, a dumát később folytatom.


Tagliatelle, rókagombás, aszalt paradicsomos raguval, morzsolt mozarellával.


Hozzávalók, 4 jó étvágyú személy részére:

1 csomag tagliatelle tészta (500 g.)
150 g. szárított paradicsom,
150 g. magozott olíva bogyó,
125 g. mozarella sajt
3 db. csirke felsőcomb,
150 g. friss rókagomba,
3 db. nagyobb paradicsom,
2 ek. sűrű  paradicsompüré,
1 db. kápia paprika,
1 dl. száraz fehérbor,
1/2 szál halványító zeller,
3 db. vékonyabb sárgarépa,
1 kisebb csomag újhagyma,
petrezselyem zöld, néhány levél bazsalikom,
só, őrölt bors.

Elkészítés:

A csirkecombokat sós vízben előfőzöm, majd kicsontozom, vékony csíkokra vágom. A vékony karikákra vágott sárgarépát, az aszalt paradicsommal együtt, a paradicsom olaján párolom. Keveset adok a hozzá, az üvegben lévő capribogyóból is. A leforrázott, héjától megfosztott paradicsomokat szétnyomom a serpenyőben, és felöntöm borral.  
5 perc után hozzáadom az előfőzött, felcsíkozott csirkecombokat, a  paprikát, a felszeletelt szárzellert, és a  karikákra vágott újhagymát, majd a tépkedett rókagombát is. Paradicsompürét, és félbevágott olajbogyót is teszek hozzá. Sózom, borsot őrlök rá, majd a rusztikusra vágott petrezselyem zöld, és a tépkedett bazsalikom levelek is hozzákerülnek.
A közben forró, sós vízben megfőtt tagliatelle tésztára halmozom, és lecsöpögtetett mozarellát morzsolok rá.


Mivel a gyulai Lidl áruházban nem sikerült a kiírásban szereplő tagliatellét vásárolnom, ugyanannak a gyártónak egy másik termékével készítettem. Tagliatelle ez is, és még olcsóbban megúsztam. Remélem, ez nem okozza a versenyből való kizárásomat!



Ezt a kísérő szöveget írtam tehát receptem mellé, és ebben a lényeg benne van. 
A feltöltés után, belekukucskáltam a mások recijeibe is. Hááááát! Vannak ám, akik komoly fogalomzavarban szenvednek. Volt olyan, ahol a kötelező alapanyagokból egy sem!!! szerepelt. Ugyanez a feltöltő az étele nevének a saját nevét írta be. (később a játék szervezői törölték is)
Más anomáliákkal is találkoztam. Két verseny zajlik párhuzamosan. Az egyik a zsűri, a másik a közönség szavazataiért. Na ezzel az utóbbival nem nagyon foglalkozok! Ritkán kérek bárkit, hogy lájkoljanak. Ha teszem, akkor is csak a pofátlanság határáig. Most is meg fogom tenni a legvégén, de ez nem kötelező! Mármint szavazni! Ha megteszed, megköszönöm! Nem fogom viszont az összes ismerősömnek körüzenetben, erőszakosan felhívni a figyelmét, hogy szavazzon, különben öri hari! Vannak viszont, akik ha ételükkel nem is tudnak nyerni, mindent megtesznek a szavazatokért. Így fordulhat elő, hogy egy gyenge étel is nyerhet.
Visszatérve a kajára. Igen jól sikerült. Mindkét fiamat megkínáltam, és a lehetőségek erejéig jól is laktak vele. Gyakorlatilag, a négy személyes ebéd elfogyott. Még jó, hogy én nem vagyok nagyétkű, és meg tudtam kóstolni. (mire észbe kaptam, tényleg csak néhány falat jutott) Kicsit aggódtam, mert ha nem sikerültek volna a fotók, akkor nem tudtam volna megismételni őket. Kell ennél nagyobb dicséret egy amatőr szakácsnak?
(Itt volt található a szavazásra navigáló link, de mivel az már lezárult természetesen kitöröltem. Köszönöm a szavazataitokat!)
Egy hét múlva pedig az utolsó feladattal is jelentkezek. Az lesz ám a desszert! Mivel a desszert forduló hozzávalói is meg lesznek határozva, azzal egy új bejegyzésben jelentkezek. Még gondolkodnom kell! Több variációval készülök, de a kötelező alapanyagok mindent el fognak dönteni.

Végiggondoltam, és úgy döntöttem, ha legközelebb vegetáriánus vendégeim jönnek, minden további nélkül fogadhatom őket, ételem vegán változatával. Mindent hasonlóan csinálok, csak a húst hagyom ki belőle. Jó lesz?

Záradék: Véget ért a verseny, ezen szakasza! Telefon csörgött, és még szerencse, hogy ültem! Azt a hírt kaptam, hogy ez a receptem nyerte a fordulót. Én is homo ludensből (játékos ember) vagyok. Ha nevezek valamilyen játékra, titkon remélem, nyerek is. Mégis meglepett az elismerés. Nem a nyeremény az elsődleges! Számomra az a leglényegesebb, hogy nem lájkolós versenyben diadalmaskodtam! A zsűri választotta ki receptemet, és találta a legjobbnak. Ennél nagyobb dicsőség egy amatőr szakács számára nem létezik! Köszönöm!


Nyereményemmel.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett ez a rókagombás a tésztával. Sok sikert a Receptrangadón!
    Judit és Corina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban jól sikerült. A rókagomba lágy íze tökéletes volt. Kisebbik fiam nem szereti a gombát. Nem mondtam meg neki, hogy van benne. 2 tányérral pusztított el belőle. A nagyobbik pedig az aszalt paradicsom, savanykás pikáns ízét emelte ki. Köszönöm a jókívánságot!

      Törlés