2013. június 25., kedd

Lazac steak balzsamecet redukcióval, muzsdélyos salátával. A Receptrangadóra. (2.forduló)


Ritkán fordul elő, most mégis úgy történt, hogy előre írtam meg a receptet készülő ételemhez. Újabb fordulóhoz érkezett a Receptrangadó, és ezúttal a kötelező hozzávalók: salátamix, lazac filé, extra szűz olíva olaj, tengeri só. Szombat hajnalban kerültek fel az összetevők, de reggel már találkoztam feltöltött receptekkel. Verseny van, és vannak, akik alig várják a startpisztolyt, így nem tudtak aludni! Pedig itt nem a gyorsaság, hanem a minőség a lényeg. Furcsának találom, hogy van, aki letölt egy képet a netről, esetleg egy régebbi, egészen más anyagokból készített kajafotójához kreál egy új recit, de ez már csak ilyen. Nem lepődtem meg azon sem, hogy van aki becsületesen, valóban erre az alkalomra készíti el az ételt. Örültem, mikor bloggertársam bejegyzésében felfedeztem az elmúlt hét versenyfeladatát. Igen jól sikerült receptet töltött fel, amihez nemes versengést kívánva, gratuláltam. Gondolom, Ő is mint én, meggondolta, megrágta a feladatot. 
Bár a múltkorihoz hasonlóan, most is szinte azonnal körvonalazódott bennem az étel, azért gondolkodtam kicsit. Aztán, véglegessé vált a recept. Mint írtam, általában előbb főzök, és csak később  írom meg hogyan csináltam, sokat improvizálok, de most fejben játszottam le a folyamatot előre.
Abban biztos voltam, hogy citromos páccal készítem el a lazac filét. Gondolkoztam, mivel tudom kicsit megbolondítani ami illik hozzá, nem túl hivalkodó, ízben is követi fő elvemet, az édes, sós, kesernyés, pikáns ízvilágot. Mivel a saláta kötött volt, annak az ízesítését is ki kellett gondolnom, hogy egy pompás összhangot varázsoljak a tányérra. A balzsamecet redukción gondolkoztam a legtöbbet, de végül mégis mellette döntöttem. Remélem jól!
Ma reggel azzal kezdtem a napot, hogy leírtam a receptet. Így sikerült:

Hozzávalók
1 cs. lazacfilé,
1 citrom,
1 kisebb csili,
1 dl. balzsamecet,
1 cs. saláta mix,
7 gerezd fokhagyma,
3 ek. olíva olaj,
1 dl. szénsavas ásványvíz,
1/2 kk. őrölt pirospaprika,
só, őrölt bors,
csipet cukor,
1 ek. tárkonyecet.

Elkészítése:
5 gerezd zúzott, sózott fokhagymából, 1 evőkanál olíva olajból, 1 dl. szénsavas ásványvízből, ½ kávéskanál őrölt paprikából muzsdélyt készítek, és hűtőbe teszem.
A halszeleteket kiolvasztom, majd egy citrom levével, kevés sóval, bedörzsölve azt is a hűtőbe rakom.
Elkészítem a balzsamecet redukciót, amit 1 dl. balzsamecet , és 1 mokkáskanál cukor forralásával végzek, állandó kavargatás mellett, úgy, hogy a térfogata kb. harmadrészére csökkenve besűrűsödjön.
Több órás pácolás után a halszeleteket jól leitatva, kevés olajon mindkét oldalán  3 percig sütöm.  Az olajba 2 gerezd zúzott fokhagymát, és szeletelt mag nélküli csilit is teszek. (ez elhagyható, ha valaki nem szereti a csípőset) A hal akkor sül meg, ha ujjunkkal megnyomva ruganyos az állaga. Papírtörlőre szedve, leitatom, és melegen tálalom, a balzsamecet redukción. Tetejére kevés sót, és friss borsot őrlök.


A saláta keveréket az elkészített muzsdéllyal, és kevés tárkonyecettel öntöm meg, valamint újhagyma karikákat vágok rá. 

Így dolgoztam előre, és hacsak nem történik valami, nem is változtatok rajta. Főzni csak a hét közepén fogok, és addig talonba teszem a folytatást! 

*****
Itt vagyok újra! Elkészült a nagy mű. Nem hittem volna, hogy ilyen finom lesz. Megérte gondolkodni rajta, és megrágni egy kicsit. Azért is kellett kicsit várni, mert tegnap vásároltam meg a hozzávalókat. A lazacot, és a salátát. A másik két hozzávalót fölösleges volt, mert mindkettő van itthon, sőt az olívából ugyanaz a márka, a sóból is csak tengeri sót használok. 
Nagyobbik fiam, nagy gourmet! Vele teszteltem az egyik adagot. Nagyon ízlett neki. Szívből örülök, és sikerült ismét bebizonyítanom, hogy valamit konyítok a konyhai praktikákhoz. Különösen a balzsamecet redukció illett nagyon a lazachoz. Valószínű, hogy nem minden nap lesz ilyen étel asztalunkon, de ennyit megért. Igen finomat főztem, és úgy érzem ételemmel, ismét helyt állok egy nemes versengésben. Úgy legyen!
Mivel a szavazásnak vége, az arra utaló linket eltávolítottam. Köszönöm, hogy szavaztatok receptjeimre! Utólag elárulom, egy másik receptemmel megnyertem az egyik fordulót, a négy közül.



Azóta más módon is elkészítettem a lazacot, mustáros narancsmártással. Ennek a receptjét az Ecolunge portál Gasztro rovatában olvashatjátok, aminek közben a szerkesztője lettem. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése