2013. március 30., szombat

Sajtos, tejfölös, majoránnás csirkecomb, krumpliágyon.

Böjt van! Ez tény, de nem vagyok hithű katolikus. Ha így lenne, most több ezer Miatyánkot, és Üdvözlégyet kellene egész családomnak vezeklésként elmondani. Ma ugyanis csirkecombit sütöttünk. Erre volt kedve, meg pénze Páromnak.
Egyébként, láttátok Feri Bácsit az új Pápa Bácsit? Aranyos ember! Én, máris boldoggá avattam, mert látszik rajta, hogy vidám ember. Remélem, beváltja, a hozzá fűzött reményeket!





A leves önmagában is laktató.
De a csirkéről akartam írni. Kivételesen kipróbáltuk, az akciós, combot, farrésszel. 
A végeredmény, nem lett rossz.
4 tagú a család, és így 8 combot vettünk. A csontos, farrész ügyesen le lett fejtve róla, és kitűnő becsinált készült belőle. Zöldséggel, répával, zellerrel, karalábéval, zöldborsóval, 1 fej hagymával. A zöldségek szép karikákra vágva, a végén, házi csigatésztával tálalva. Remélem, beindult az ízlelőbimbóitok sokadalma!
Így készült, a tepsis csirke.
A csibicombok, sem voltak macerásak. Nejem a saját szárítású fűszereim közül választott hármat. A tárkonyt, a lestyánt, és a majoránnát. Tárkonyból, akár frisset is tudtam volna produkálni, mert gyönyörűen megindult a kertben. Végül, a majoránna mellett döntött. Lágy fűszer, illik a tejfölös, tejes, lisztes, sós,  tojásos öntethez. Érdekes, hogy illat alapján választotta ki, a szerinte legjobban, az ételhez illő fűszert. Jól választott! Ezzel a szósszal, lett meglocsolva sütés előtt az "anyag". Duplán, mert a krumpli is meg lett öntözve, és a csibecomb is. Locsolóverset  ugyan nem mondtam hozzá, de így sem hervadt el a drága. Meg finom is lett! 
A Pirex sütőtál lett befogva, a sütéshez. Kizsírozva, a krumpliszeletek belesorjázva, majd megöntözve. Nem rózsavízzel, hanem tej, tejföl, só, majoránna keverékéből készült löttyel. Erre kerültek az enyhén sózott combikák, külön  a felsőcombok, és a dobverők, majd újabb keverék, ami lisztből, tejfölből, tojásból, és újabb adag szárított majoránnából állt. Elég levesnek tűnt a cucc, (alig fért a tálba) így egyenlőre fólia nélkül sült az anyag. Amikor kicsit csökkent a lé, a természetes párolgás okán, mégis került rá fólia. Gyönyörűen megpirult, és a legvégén kevés reszelt sajttal is meg lett hintve, ami roppanós kérget adott a tál tartalmának.
Így Húsvét előtt, Nagyszombaton vétettünk a vallási normák ellen. Nem fogok hamut szórni a fejemre, és családom egyik tagja sem teszi, mert finomat ettünk, és jól laktunk. 
Kimi kutyánk is egész nap nyüzsiben volt. Valahogy, kifinomult szaglásával, tudja, hogy Ő is jól fog járni. Jól is járt, és nem is kell vezekelnie. 
Mi meg, szánjuk-bánjuk bűneinket, de látva az általatok készített finomságokat megnyugodtam. 
Nem egyedül állnék a gyóntatófülke előtt!






2 megjegyzés:

  1. Hiszed vagy sem, tegnap olvasztottam ki 4 hatalmas faros combot, ám időm híján nem sütöttem még meg. Épp ötletvadászatra indultam volna, de rögtön ez fogadott, így nem is keresgélek tovább! Köszi az ötletet, mesés vacsi ígéretét érzem! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kellemes Ünnepet, és jó sütés-főzést!

      Törlés