2015. február 18., szerda

Kolbászos tördelős.


Miért tördelős? Más nevet hirtelen nem találtam neki. Kolbászos, tördelni is lehet, sőt kötelező. Direkt így lett elkészítve, hogy egy darabban kerülhet az asztalra, de adagonként könnyen hozzá lehet férni. Buktaszerűen úgy lett összeillesztve a sütés előtt, hogy egyben legyen, de könnyen törhetőek legyenek a pogácsaszerű darabok. Bevallom azt is, hogy próbaként készítettem egy másik hasonló kajához, de akkor feledésbe merült a megosztás időhiány miatt. Most, hogy ismét el akartam készíteni, alig találtam meg, de most megosztom a receptet, nehogy ismét elfelejtkezzek róla.
Így csináltam akkor:

Hozzávalók:


1 kiló liszt,
4 ek. rozmaringos fűszerolaj, (sima olajjal is készíthető)
1 szál csípős kolbász,
2 ek mustár,
2 csomag porélesztő,
1 deci száraz fehérbor,
1 ek. só, 

 frissen őrölt bors,
4 ek. tejföl.


A lisztet a porélesztővel összekevertem,  az olajat, a tejfölt, a bort, és vizet hozzáadva addig dagasztottam, míg a tészta nem ragadt az edény falára. 1/2 órát pihentettem meglisztezve, konyharuhával letakarva, majd ismét átgyúrtam. 1 cm vastagra nyújtottam, és a legnagyobb szaggatómmal (7 cm) korongokat vágtam belőle.  A korongok közepébe az előzőleg feldarabolt, és mustárba forgatott kolbászt tettem, majd golyókat formáltam belőlük. Teflonos, kör alakú formába tettem úgy, hogy a golyók érintkezzenek egymással. Így az érintkezési felülteken összetapadtak, de törhetők maradtak.  A tetejét  olíva olajjal megkentem, majd sót, és durva borsot őröltem rá. Előmelegített sütőben, aminek az aljára kis edényben vizet tettem, 30 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Elárulom, két és fél adagot sikerült készítenem belőle.



Ez nem fért be a kerek formákba, de kárt lett volna kidobni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése