2014. június 18., szerda

Édes-savanyú kínai, most sok zöldséggel.


Még a múlt héten eldőlt, hogy áldozok a távol-keleti ételek oltárán, hiszen szerény pluszpénzemet jótékony célra, családom gasztronómiai étvágyának kielégítésére fordítottam. Ázsiai hét volt egyik áruházláncnál, és bevásároltam. Úgy terveztem, hogy a szerény keretből, legalább négyféle kaját készítek, és ez úgy tűnik be is jön. Ma például édes-savanyú, kínai kaját csináltam. Nem tervezem el előre, hanem időközben alakultak a történések. Azt viszont elterveztem, hogy mivel több ételt készítek, legalábbis az előkészületi munkákat összehangolom. Az biztos, hogy fogok csinálni még szusit (sushi) is, de ennek még csak az előkészületei zajlanak. Már érik a kim chee is, ami egy kitűnő, erjesztett koreai csípős saláta, kínai kelből, és másokból. Tegnap tehát, amikor a kinchit csináltam, a mai kaja alapanyagait is előkészítettem. Mielőtt tovább szaporítanám a szót, leírom, hogyan csináltam. A kínai jelélegű ételekről általánosságban elmondható, hogy szinte mindent belefőzhetsz, amit éppen találsz.



A húst előfőztem,  csíkokra vágtam. A sárgarépa kivételével, mindent más zöldséget is csíkokra vágtam. Kevés olajon megpirítottam a hagymát, majd a fokhagymát. Hozzáadtam a sárgarépát, kicsivel később a zöldpaprikát, és felöntöttem kevés hús alaplével, amit a hús előfőzésével nyertem, majd megfűszereztem. (só, gyömbér, csilipehely, enyhén  sípős darált sós paprika, őrölt koriander, szójaszósz került hozzá.) Röviddel ezek után a serpenyőbe (wokba) került a csíkozott karalábé, a kínai kel, és a darabolt paradicsom is.
Kevés szorbit, (cukorral helyettesíthető) és almaecet is került a serpenyőbe, majd megszórtam némi étkezési keményítővel, ami a sűrűségét biztosította. Most külön főztem mellé a rizstésztát, sós, szójaolajos vízben.

Így csináltam tehát, de bevallom, serpenyőt használtam kivételesen wok helyett. Rendkívül egyszerű a magyarázatom. Van négy wokom, de mind nagyobb, mit ami erre a négy adagos ételre szükséges. Kedvenc tapadásmentes serpenyőm viszont szinte mindenre használható, és szívesen dolgozok vele. Nem csak azért, mert ajándékba kaptam.

Adós vagyok még a hozzávalók listájával, így rögtön pótlom. 


Hozzávalók:
20 dkg előfőzött sertés, pulyka, vagy csirkehús felcsíkozva,
2 fej vöröshagyma,
3 gerezd fokhagyma,
2 szál vékony sárgarépa,
1/4 kínai kel, (csak a húsosabb része)
1/2 karalábé,
2 db zöldpaprika,
1 nagyobb paradicsom,
1 evőkanál szójaszósz,
kevés só, 
1 kávéskanál őrölt gyömbér,
csipet őrölt koriander,
1 kiskanál csilipehely,
1 evőkanál házi darált sós paprika (enyhén csípős)
1 evőkanál szorbit (cukor)
2 evőkanál almaecet,
1 evőkanál, étkezési keményítő.
125 g. rizstészta, vagy spagetti.

Nyugodt vagyok! Mivel most ették meg az utolsó falatot is, és szokás szerint dicséretet kaptam, új kitalációmért, dagad a mejjem! Emellett, a megosztott végeredményt látva, óriási az érdeklődés a recept iránt. Így aztán bátran teszem közzé az elkészítés módját is. 

Finom ez a szaké! Mondtam már, hogy ázsiai hét van?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése