2014. augusztus 15., péntek

Hideg uborkaleves - uborka gazpacho.



Teljesen összezavarodtam! Ha nem a magam feje után megyek egy étel elkészítésénél, előtte alapos kutatást végzek, vajon mások, hogyan csinálják? Bár ne tettem volna! Felkutattam az összes létező (és többségében nem létező) receptet, és alapos elemzést végeztem.
Melyik ízlene nekem legjobban? Rájöttem, apró változtatásokkal, szinte mind, így maradtam a jól bevált megoldásnál, magam találtam ki, hogyan fogom csinálni. Minden recepttulaj, másként csinálta ugyanis. A sokadik próbálkozás után, egyik receptben megláttam a joghurtot, mint hozzávalót. Nédamán! Ez tzatzikit csinált, csak összeturmixolta. Elsiklottam felette, de mégis piszkálta a csőröm. Mi lenne, ha?...
Mi lenne, ha nem tennék bele joghurtot, de tennék bele egy kis kaprot? Biztos nem rontaná el. Megnéztem, mi van a hűtőben. Kiverte a szemem, a tegnapról maradt néhány csemegeuborka. Megütöttem a főnyereményt! A félbevágott lecsópaprika, kérdés sem volt, hogy megy hozzá, majd elkezdtem gondolkozni a fűszerezésen. Másokkal ellentétben, nekem a friss, alapfűszerek ott sorjáznak a kertben, így nem volt nehéz, néhány levelet lecsippenteni róluk. A kaport, már rég megették a csigák, - nem tudom miért komálják? Ezt, meg a bazsalikomot dugnom kell előlük! - de abból van szárított, vagy fagyasztott egész évben. Imádom!  Tehát lecsíptem néhány levél mentát, és citromfűt, (vagy füvet?) és már meg is voltak a hozzávalók. Hagyma, fokhagyma mindig van a házban, azzal nem lehetett gond! Összegezzük!

Hozzávalók:
1 db. kígyóuborka,
1 marék csemegeuborka,
fél lecsópaprika,
2 - 4 gerezd fokhagyma (ezt mindenki ízlésére bízom.) (én ma nem csókolom meg Párom)
1 vöröshagyma,
1 kávéskanál szárított kapor,
néhány levél borsmenta, és citromfű, (a borsmenta feltétlenül kell, de jó a szárított is) 
3 kanál extra szűz olíva olaj,
1 kanál almaecet,
só, őrölt fehérbors. 

A  hozzávalókat összevágtam, egy műanyag tálban összeturmixoltam. Ennyi! Mivel, szinte mindent a hűtőből vettem ki, azonnal fogyasztható volt. 
Na persze, hogy előtte leképítettem, mert másképpen nem látnátok.


Bocs! Büfiztem! 
Ha valaki hozzászokott nyáron a hideg zöldségek fogyasztásához, annak nem is kívánok finomabbat. Rólam köztudott, hogy nagy paradicsomimádó vagyok, de más zöldségeken is elélek napokig. Nem kell fogynom, mégis nyaranta legalább három kilót leadok. Ezt aztán rendes emberhez méltóan a téli kalóriaszegény időkben, rendre visszaszedem. 
De ezért élünk! Nem?
És ha most azt hiszitek, megártott a vodka, amit az uborkalevesbe tettem, nagyon tévedtek! Nem volt itthon. Pedig illik hozzá, bele, vagy miafene!



Intelem!: Tudom, vannak, akik kevésbé bírják az uborkát, a káposztát, és másokat, mint a többség. Az uborka - fokhagyma páros epeproblémákat okozhat, így akik hajlamosak erre, óvatosan fogyasszák!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése