2014. július 28., hétfő

Tojásos virslisaláta.


Ma már a negyedik bejegyzésemet írom, de van mit pótolnom. A napokban volt a pótszülinapom, hiszen most ünnepeltem szűkebb rokoni társaságban. A jeles napot, csak családommal együtt töltöttem, de most lényegesen többet készültünk, így több a járulékos tennivalóm is. Sokan elvárják már, hogy aktív gasztrobloggerként, minden általam, (általunk, mert Párom munkáit is én publikálom) készített étel, meg is legyen örökítve, és méltó helyére kerüljön az ételarchívumban. A virslisalátát sem először csináltam. Korábban írtam már egy összefoglalót az általam készített különféle virslisalátákról, de mivel most is újabb módon csináltam, új bejegyzést írok. Az is igaz, hogy mivel egy összefoglaló bejegyzés is lesz a szülinapomról, az ünnepeinket felsorakoztató oldalamon, egyszerűbb mindent előre megírni, majd egy cikkbe gyűjteni.
Hiába. Az ember, csak egyszer ünnepel minden szülinapot. Ha kerek az évforduló, nyilván jobban igyekszik megadni a módját. Akkor lássuk, miben más a most ismertetésre kerülő virslisaláta elődjeitől. Abban, hogy tojást is tettem bele. A sárgáját az általam kavart hamis majonéz miatt, a fehérjét meg csak. Természetesen főtt tojásról van szó. Nejem nagyon kényes a nyers tojásra, így ha véletlenül majonéznek állnék neki, azt sem csinálnám nyers tojásból. Minek is? A főttel könnyebb dolgozni, és lényegesen tovább eltartható. Igaz, hacsak nem teszem páncélszekrénybe a salátát, nem is tart semeddig. 
Akkor lássuk, miért fogy el nagyon gyorsan, hogyan készül ez a népszerű, könnyű saláta.

A virslit megfőzöm, közben lilahagymát vágok nagyon vékony csíkokra. Ezt besózom. Megfőzöm a tojást is, és mikor a virsli megfőtt a műbelet leszedem róla. Lehet juhbeles virslit is használni, bár a fűszerezése miatt kitűnő, az olcsó baromfivirsli is a salátához. Nekem, és családomnak a Lidl virslije jön be legjobban, mert bár olcsó, mégis megfelelő ízű. A virslit felkarikázom miután kihűlt.
Közben a tojások is megfőttek, így azokat is megpucolom, (A két végét töröm meg kicsit, majd megbontom, és belefújok. Így tapasztalataim szerint, könnyebb pucolni.) A sárgáját külön edénybe szedem, és összetöröm villával. A fehérjét felcsíkozom. A sárgájához kevés sót, vagy ételízesítőt, valamint olíva olajat téve villával összekeverem. A felszeletelt virslivel, a lilahagymával, a fehérjével, a tejföllel, átlagosnál több borssal, valamint a kikevert tojás sárgájával összevegyítem, és megkóstolom. Szükség szerint ízesítem. Arra jó figyelni, hogy néhány órás hűtőben állás után valószínű újra kell fűszerezni. Az ízek, ahogy összeérnek, ez a természetes. Kicsit utána kell sózni.


Lássuk, miből mennyit adtam hozzá!

1 kg. műbeles virsli,
1 nagy pohár (850 g.) tejföl,
1 nagy fej lilahagyma,
4 db. tojás,
2 kanál olívaolaj,
só, frissen őrölt bors.

Nem állom meg, mert néhány napja jót derültem rajta. Egy pizzarecept közzétevője úgy írta a hozzávalók rovatban, hogy idézem: "két púpos evőkanál olaj"  ??? Vannak furcsaságok a receptekkel kapcsolatban, de ez mindent vitt. Én is igyekszem minden hozzávalót, a lehető legpontosabban közzétenni, hiszen sokan, tényleg a recept pontos mennyiségei alapján készítik el az ételt, nem úgy mint én. Nekem könnyebb megcsinálni, mint utólag leírni, hogyan készítettem. Én megérzésből főzök, és biztatlak benneteket is, ne mindenben ragaszkodjatok a receptek betűihez! Használjátok nyugodtan fantáziátokat időnként. Rövid idő után kialakul egy bizonyos rutin, ami még a kezdetben is hasznotokra lesz. Amikor pedig már ismeritek a folyamatot, megérzitek fejben, gondolataitokban az ételek ízét, az maga a csúcs. Én ezért imádok főzni!
Olyan vagyok, mint egy gyerek. Bibibá! Ezeket kaptam a szülinapomra. Örülök is nekik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése