2014. július 27., vasárnap

Gyümölcssaláta dinnyekosárban.



Ezt évekkel ezelőtt csináltam.
Többször elkészítettem már, és mindig óriási sikert aratott. Főleg azért, mert rendkívül látványos, és a látvánnyal ellentétben nem túl nehéz megcsinálni. Azok kedvéért, akik nem tudják, jobb kezem nem tökéletes, mégis fél óra alatt sikerült véghezvinnem a vele járó munkát. Fontos a tervezés! Minden alkalommal fejben lejátszom a munkát, még akkor is, ha látszólag gyakorlatom van már. 
Első a kosár kijelölése. A legcélszerűbb ragasztószalaggal megcsinálni, mert a filc nyomot hagy, amit nem biztos, hogy tökéletesen el lehet távolítani.
Körbejelölve, és az első vágások.
 Én celluxot használtam, de még jobb a színes szigetelőszalag. Ezek után mellette éles késsel végigvágjuk a kijelölt formát. Legutóbb, a kosárkába csikk-cakkokat is vágtam, de mivel rövid volt az idő, most ezzel nem küzdöttem. Így is szép lett, szerintem. A legfontosabb, hogy mások szerint is. Mikor a kosarat formára vágtam, késsel megkezdtem a formát, majd nagyobb kanállal kivájtam a dinnyét.
A füle is kész.
Közben magtalanítottam, és apróbb darabokra vágtam. Ezután feldaraboltam a többi hozzávalót is. Bevallom, elsősorban az anyagiak motiváltak, mert azt tettem bele, amihez viszonylag olcsón hozzájutottam. Egy zöldség-gyümölcs lerakatban vásároltam, ahol a dinnye kilója 69Ft. volt, a nektarinért 199Ft-ot, a szőlőért 399Ft.-ot fizettem kilójáért. Tehető bele más is, akár konzerv gyümölcsökből is elkészíthető.
A kosárkába való bekeverve.
Csináltam már banán, mandarin, ananász, és más gyümölcsök kombinációjából is. Cukor nem kell hozzá, mert a gyümölcsök leve cukros, így az ízesítéshez csak citromlé, és őrölt fahéj szükséges. Én ehhez a hatkilós dinnyéhez, egy citrom levét, és egy bő kávéskanál őrölt fahéjat használtam fel. Ha gyerekek nincsenek a társaságban, kevés vodkát hozzáöntve még pikánsabb az eredmény.
Ebbe lesz betöltve.
Mivel a kivájt dinnye, és a hozzáadott más gyümölcsök jóval többek, mit amit a dinnyekosárba vissza tudunk tölteni, lehet külön adagot csinálni a felnőtteknek, és a gyerekeknek is. A gyerekeknek a dinnyében lévőt kínáltam, mert ők még többet adnak a látványra. És hogy mennyire igaz, olyan is megette, aki még soha az életben nem evett dinnyét! Ezt a kreációt megint elkönyvelhettem, a nagy siker volt sorozatban! Büszke vagyok, mert a sorozat egyre több, sikeres részt tudhat maga mögött!



A kész gyümölcssaláta. Ennek is nagy sikere volt, mint az elődjeinek.
Adós maradtam még azzal, hogy miből, mennyit tettem hozzá:
1 db. 6 kiló közüli dinnyéhez, 6 db. nektarin, 1 nagyobb fürt szőlő, 1 db citrom, és 1 kávéskanál őrölt fahéj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése