2014. május 29., csütörtök

Mediterrán ragu cukkinivel




Ma folytattam a hétvégén vásárolt, néhány alapanyag feldolgozását. Vasárnap a piacon szemeztem néhány gyönyörű cukkinivel, és nem bírtam nekik ellenállni. Vettem uborkát, paprikát, paradicsomot, volt itthon wok tésztám, némi sertés lapocka a kínaihoz, és mivel a múlt nyáron sok mindent sikerült tartósítanom, így a kevés hozzávalóból egy öt literes üvegnyi kovászos uborkát,  szecsuáni sertést, és most egy mediterrán ragut is tudtam csinálni. Az előbb készített kaját, a következő hozzávalókból dobtam össze:


2 db. paradicsom, 
1 db. paprika,
1 fej hagyma,
3 gerezd fokhagyma,
1 kisebb cukkini,
5 db. nagyobb csiperkegomba,
2 db. nagyobb sárgarépa,
200 g. napon szárított paradicsom (saját készítésű)
1 dl. pizzaszósz (házi gyártmány)
1 kávéskanál szárított oregánó, 
1 szál bazsalikom, durvára aprítva,
só, frissen őrölt bors,
1 dl. száraz fehérbor.

Szerencsés helyzetben vagyok, mert mint a hozzávalókból már kiderült, sok alapanyagot elkészítettem házilag, és még mindig van a múlt nyáron született aszalt paradicsomból, és pizzaszószból. Ezek mind pici kertem paradicsomterméséből készültek, valamint a szárított fűszereim is, amelyek egész évre elegendőek, sőt még ajándékba is tudtam adni belőlük. Idén sem maradok tétlen!
Visszatérve a ragura.


A hozzávalókat felaprítottam. A hagymát negyed karikákra, a répát karikára, a cukkinit negyed cikkelyekre, a gombát szeletekre, a paprikát csíkokra, a paradicsomot, a lehető legapróbbra vágtam. Mivel a paradicsom héja nem fő meg, ráadásul emészthetetlen, vagy meghámozzuk, vagy nagyon apróra vágjuk. A fokhagymát kés lapjával szétnyomtam, majd felaprítottam. az újhagymákat a zöldjével együtt karikára vágtam. Kevés olíva olajon a hagymát, és a fokhagymát kicsit dinszteltem, majd a répát hozzáadva megsóztam, és felöntöttem a borral. Rövid idő után beletettem, a napon szárított paradicsomot is, és a házi pizzaszószt. (ez helyettesíthető natúr paradicsomszósszal is. Felöntöttem kevés zöldség alaplével, majd rászórtam a szárított oregánót. Belekerült a cukkini is, valamint kis idővel ezután a szeletelt gomba is. Rászórtam a karikázott újhagymát, majd legvégén a durvára aprított bazsalikom is belekerült. Ezzel csak összeforraltam, majd fedőt tettem rá, és hagytam összeérni az ízeket. 


Közben fodros nagykocka tésztát (tagliatelle) főztem ki hozzá, sós, lobogó vízben, majd leöblítettem, leszűrtem, és a ragut ráhalmozva tálaltam. Újhagymakarikákkal, bazsalikomlevéllel díszítettem, de akár tálalhattam volna reszelt parmezán, vagy más félkemény sajttal, esetleg morzsolt mozzarellával is. 

Utólag jutott eszembe, hogy akaratomon kívül, vegetáriánus ételt készítettem, ami nagyon finomra sikerült. Ha van otthon valamilyen husi, tegyetek bele bátran. Viva la ciccia!
Vasárnap jártam a vásárba félpénzzel, és bár elfogyott a félpénzem, még mindig maradt 2 uborka, 2 cukkini, 1 paradicsom, 1 zöldpaprika. Egész jól beosztottam. Valamit még csinálnom kell! Holnapig gondolkodok, bár már tervben van egy kolbászos, tördelős kelt tészta, amit paprikás krumpli tálalásához akarok csinálni. Benke Laci bácsi barátom megmondta: az étel megjelenése legalább annyira fontos, mint az íze. Holnap tehát az ízek mellett ráhajtok az esztétikára, és ha kész, idehozom művemet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése