2013. december 21., szombat

Eperboros túrókrém.... körözött, megint másképpen

Már nem mertem körözöttnek bemutatni kitalációmat, pedig lényegében az. Fűszeres túrókrém, de nincs benne tejföl. Néhány hónapja, mikor észrevettem, hogy a hűtőből szőrén - szálán eltűnt a tejföl, amit félretettem a készülő körözötthöz, azzal dolgoztam, ami éppen volt itthon. Nem kellett a szomszédba mennem furfangért, de tejfölért sem, mert lökött agyam legrejtettebb zugában megéreztem az új, fehérboros körözött ízét. Akkor várakozáson felül teljesített, így mikor kaptam két palack eperbort, az Epermester Pincészet választékából, tudtam, hogy ki fogom próbálni a túróval. Az édes (Eperméz) nem illett hozzá, de a száraz (Epervér) igen. A túró, és az eperbor kombinációja nagyon bejött az előző próbálkozásomnál is, mert Párom névnapjára isteni eperboros túrótortát  készítettem, kandírozott eperrel. Ha valamilyen új alapanyag kerül kezeim közé, rögtön agyalni kezdek. Ezért szeretem az olyan kihívásokat, amikor megadnak néhány hozzávalót, és azokból kell valamilyen kaját csinálni. Apró önfényezés következik: nyáron a Receptrangadó játékában nyertem így, ezzel a recepttel. Most is ez volt a helyzet. Készíteni kell valamit, amibe illik az alapanyag, (ebben az esetben az eperbor) és olyat kell csinálni, amit szeretek, szeretünk. A körözött pedig kitűnő a kísérletezésre. Bevallom, ritkán sikerül valamit elrontanom. Valahogy úgy alakult, hogy néhány éve, súlyos betegségem után felfedeztem, hogy gondolatban is tudok főzni. Megérzem, az általam kitalált ételek ízét. Paranormálisnak tűnik a dolog, és nem is bocsátkozok tudománytalan fejtegetésekbe, de ez a lényeg. A sors ugyan kicsit elbánt velem, de adott egy ajándékot is kárpótlásként. Előtte sem főztem rosszul, de ettől kezdve elköteleztem magam a gasztronómia mellett.
Most megint rájöttem, sokaknak agyára megy a tőlem megszokott hosszú bevezető, de én már csak ilyen vagyok. Sokan szeretik stílusomat, akik nem kedvelik, azoknak létrehoztam, Csak a Recept oldalamat. Ott valóban, csak azt látjátok. Mivel már én is soknak tartom az előjátékot, jöjjenek a dőlt betűk! (a hozzávalók, és az elkészítés módja)


500 g. túró,
1 nagy fej lila hagyma,
1 kis csokor snidling,
néhány levél petrezselyem zöld,
2 ek. házi készítésű ajvár,
1 dl. száraz eperbor,
kevés só, és őrölt bors, (ételízesítővel is készíthető)

A túrót villával összetörjük, majd hozzáadjuk a snidlinget, petrezselyem zöldet, az ajvárt. A nagyon apróra vágott (esetleg reszelt) lila hagymát is hozzákeverjük. Kicsit sózzuk, borsozzuk, beleöntjük az eperbort, és jól összedolgozzuk. Néhány órát állni hagyjuk, és ha szükséges kicsit utánafűszerezzük.

Ennyi. A körözöttet sosem nagy mennyiségben készítem, hiszen nem vendéglátás céljára lesz felhasználva. Ezek a kis mennyiségek, saját magam, és szűkebb családom reggelijét, és egyéb nassolási tevékenységének kielégítését szolgálják. Mivel hűtőben több napig eláll, ez idő alatt biztosítja a különleges élményt, amit egy túrókrém adhat reggelire, uzsonnára, vacsorára, vagy bármikor, amikor jól esik. Pirítós, fehér, barna kenyéren, kiflin, bagetten.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése