2013. október 18., péntek

Babsalátás búcsú a piri - piritől.


Pontosan egy hete, hogy ajándék fűszerkeveréket kaptam, a Chef Gourmet séfek boltjától. Másnap már kipróbáltam, és beleestem. Először csirkemellet készítettem vele, és mivel spóroltam, körözöttre is jutott belőle. Elérkezett viszont az idő, amikor fájdalmas búcsút kell vennem tőle. (emléked örökké szívemben él!)
Mivel spórolósan bántam vele, jutott még a mai babsalátához is. Nem spontán randi volt, hanem eleve elrendelt. A kerítő én voltam, mert már napokkal ezelőtt elhatároztam, hogy segítek a fűszer, és a bab házasságát létrehozni. Jelentem, a frigy létrejött, és a megszületett eredmény megint frenetikus lett. 
Nagyon ki lett találva a piri - piri! A csomagoláson rajta van, hogy szinte mindenhez ajánlja Jamie Oliver. Merthogy az Ő neve virít a zacsekon, tehát valami köze van hozzá. 
Szeretem a csávót! Most is Ő jön háttérként, mert ugye hátul nincs szemem de háttérmulatságként az egyik főzőműsor megy. Így aztán Jamie magyar hangja szórakoztat, én meg bloggerkedek. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy receptjeimmel nyertem egy vásárlási utalványt, és a szerény összegnek rögtön a nyakára hágtam. Vettem akciós akkukat a képítőmbe, akciós babot kétfélét, némi itókát, mert azért illik megünnepelni a nyereményt, és körülnéztem a leértékelt zöldségfélék közt is. Ott, ahol a lejárt szavatosságú dolgok vannak. Nem romlottak, mert ha lejár a szavatosság, attól még nagyon jók. Vettem pórét, gombát, újhagymát is. Ezek az alapanyagok determinálják az elkészítendő ételt, de tudok improvizálni. Legfeljebb nem egyfélét csinálok, hanem kettőt, vagy még többet. A gomba még a hűtőben fog csücsülni holnapig. 
Tegnap nekikezdtem a dolognak, de valahogy semmi nem jött össze. Kicsit belázasodtam, minden kiesett a kezemből, (köztük az itóka is amit az ajándék utalványból vettem) de a legszörnyűbb az volt, hogy nem éreztem az ízeket. Így aztán rövid hezitálás után, hagytam mindent a francba. Estére pedig kalapot húztam fejemre, (értitek!?) és bebújtam a meleg ágyba, egy algopirin bevétele után.
Kicsit aggódtam a kalap és a gyógyszer általam nem ismert viszonya miatt, de úgy látszik jól megfértek egymással, már csak azért is mert a tabletta meg az itóka együtt csúsztak le. Reggel nagyon jól keltem, alig fájt a fejem, lázam sincs. Így aztán munkára fel! 
Szóljon már rám valaki! Tudok annyit süketelni, és mindig elkóringyálok az eredeti témától. Szóval, fájdalmas búcsút vettem a maradék piri - piritől.


A fehérbabot már tegnapelőtt beáztattam, tegnap sós, ecetes, babéros vízben megfőztem.
Mivel ízérzékem a nullával volt egyenlő, betettem a hűtőbe, de ma ismét kivettem. A dőlt betűket figyeljétek, ott van a lényeg! 5 tojást keményre főztem, 1 csomag újhagymát, és egy nagy csomag snidlinget apróra vágtam. A tojásokat meghámoztam, a sárgáját külön gyűjtöttem, a fehérjét felkockáztam.
A tojások sárgáját tejszínnel összekevertem, hozzáadtam a negyed zacskónyi piri - piri keveréket, valamint némi ételízesítőt is. Ezt jól elkevertem. Az előzőleg megfőzött babra öntöttem, és óvatosan elkevertem. A snidling, és az újhagyma hozzáadása után, tejfölt öntöttem a keverékhez, és óvatosan összekevertem. Vigyáztam, ne törjenek a babszemek.
Ezen túl vagyunk, de leírom a szükséges mennyiségeket is, ne kelljen keresgélni.
Fél kiló száraz fehérbab,
330 g. tejföl, (nagyobb pohár)
200 g. habtejszín,
1 csokor újhagyma,
1 nagy csokor snidling,
10 g. piri - piri keverék,
1 evőkanál ételízesítő,
kevés őrölt bors.
A bab főzéséhez:
néhány babérlevél,
2 evőkanál ecet,
1 evőkanál só.


Ezzel meg is lennék! Tulajdonképpen nincs okom kétségbeesni, mivel minden megtalálható a fűszerpolcomon, ami a keverékhez szükséges. Ha ismét megkívánom ezt az enyhén csípős, füstös, citromos ízt, keverek magamnak. Megmutatom még egyszer mi van benne: 
"Jamie Oliver Piri Piri fûszerkeverék (tüzes, pikáns (csípős) sertéshúsokhoz, halakhoz, szárnyasokhoz)  Izgalmas, csípős fűszerkeverék Jamie Oliver ötlete alapján, chili és egy kis citrom felhasználásával. A Piri Piri fűszerkeverék tökéletes választás sertéshúsok, szárnyasok, és halak fűszerezéséhez.
Felhasználása: Egyszerűen kenje be a hússzeletet olíva olajjal majd ezt követően szórja rá a fűszerkeveréket.
Finoman, egyenletesen dörzsölje be a húsféléket vagy halat a tökéletes íz hatás elérése érdekében, majd süsse ízlés szerint. Olajos pác készítése esetén a fűszermixet kevés olajban keverje össze, ezt követően egyszerűen a sűrű pácot a húsokra kenje rá, majd ízlés szerint süsse meg. 
Jamie javaslata: „egyszerűen ízesíthetünk a fűszerkeverékkel pitát, lepényféléket, vagy nagyszerű íz hatást érhetünk el friss salátákra szórva. Imádni fogod!” A tasak tartalma 4 fő részére elegendő! Tökéletes, eredeti ízek kiváló alapanyagokból! 
Összetevők: Szárított Vörös és Zöld Kaliforniai Paprika, Fűszerek (Füstölt Paprika, Koriander, Fekete Bors, Cayenne Bors), Barna Cukor, Chili por (11%), Tengeri Só, Szárított Hagyma, Búzadara, Fűszernövények (Oregánó, Babérlevél), Szárított Fokhagyma, Citrom por (2,8%), Őrölt Citromhéj (2,1%), Chili Pehely (1,3%), Citrom Olaj (0,7%), Paprika kivonat, Koriander Fűszernövény kivonat, Fokhagyma olaj. Allergének: glutént tartalmaz a búza miatt. Származási hely: EU"
Ez van a tasak hátulján, és én kipróbáltam csirkéhez, körözötthöz, és babsalátához. El tudom még képzelni halakhoz, mondjuk egy lazac steakhez. Balzsamecet redukción, salátával. Ezt már elkészítettem egyszer, de nem ezzel a fűszerrel.
Egy időre tehát elbúcsúzok a keveréktől, de nem örökre. Megszerette családom is, mert minden étel finom lett amihez használtam. Egyik sem volt hosszú életű, és ez lesz a sorsa a mai babnak is. 
Illik még megköszönni a Séfek boltjának is, mert nem biztos, hogy nélkülük kipróbáltam volna Jamie fűszerkeverékét. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése