2013. január 22., kedd

A pizza is nyertes.

A pizza sütése, szinte minden alkalommal az én reszortom. Még évekkel ezelőtt egyszer megleptem a családot, és bejött. Azóta rám hárul e nemes feladat. Szívesen teszem. Sokan hátrahőkölnek, mikor a pizzáról esik szó, pedig nem ördöngös az elkészítése. Még szakértelmet sem igényel. És nyugodtan személyre szabhatod. Mármint a pizzák ízesítését. Sok sorstársamhoz hasonlóan, én sem rendelkezek márványlapos kemencével, de ezért nem esek kétségbe. A pizzát el lehet készíteni sütőben is. Most valaki közbeszól, hogy mikróban is! Igaza van. A félkész, gyorsfagyasztott pizzákat fel lehet melegíteni a mikróban. De most nem erről lesz szó. Arról, amikor magad gyúrod a tésztát, te rakod rá a feltéteket, -saját ízlésed szerint- és végül, jól végzett munkád eredményét, nagy étvággyal elfogyasztod barátaid, családod körében.



Négy tepsi pizzával 12 felnőtt, és 4 gyermek
lakott jól. A szakács legnagyobb ötömére!



A feltétek lehetnek többfélék.
Bolognai raguval, kolbásszal,
kukoricával, sonkával,  gombával,
 de bármivel ízesítheted.
Csak a fantáziád szabhat határt!
Én így szoktam. És mindig kihasználom a rendelkezésemre álló teret. Maximálisan. Ez azt jelenti, hogy nem vesződök holmi 20 centi átmérőjű kerek pizzácskákkal, hanem telerakom a tepsiket. Tepsiket, mert egyszerre kettővel dolgozok. Ha már pizza, legyen kövér! Ennek praktikus oka, és eredménye is, hogy széles választék lesz. Ami a feltéteket illeti. Mert mi gazdagon szeretjük. Mint Európában, oly sok helyen. 

Kész tepsis pizzák.
Ettem már az Olaszoknál is pizzát. Kicsit meg volt kenve szósszal, néhány paradicsom rajta, kevés parmezán, és ennyi. Nem úgy mint nálunk. Nálunk van rajta bőven anyag. Mert, hogy így az igazi. 
Mint elárultam, tepsis pizzákat szoktam csinálni. A hozzávalókat is így adom meg. Kivételesen, egy korábban közzétett receptemet másolom be. Nem plagizáltam! Az is a sajátom. A Ctrl C - Ctrl V-vel viszont könnyebb! Most meg is teszem!



Hozzávalók két tepsi pizzatésztához:

1kg liszt, 5dkg élesztő. 1dl tej, 1ek só, 1tk cukor, 4ek olaj, 1dl fehérbor, víz.

Öntethez: 1/2l paradicsomszósz (papírdobozos), 1tk szárított bazsalikom, 1tk oregano, v. pizzafűszer keverék, 2tk ételízesítő, 1ek cukor, v. szorbit,  1ek vörösborecet, v kevesebb ételecet, 2tk olivaolaj. Saját, házi pizzaszószomat is szoktam használni, aminek itt a receptje.

Feltétnek: 25dkg reszelt sajt, kolbász, sonka, karikára vágott hagyma, szárított paradicsom, bab, olivabogyó, halkonzerv,  kukorica, vagy bármi más, ízlésetek szerint. Ha sonkát tesztek rá, vágjátok apróra, mert sütéskor felpenderedhet!

A lisztből kiveszek egy kis maréknyit, a többit keverőtálba teszem, közepébe krátert csinálok. Az élesztőt langyos tejben felfuttatom kevés cukorral. Ha felfutott a kráterbe öntöm, és oldalról a lisztet ráhúzom. Rászórom a sót, ráöntöm a bort, az étolajat. Én ősszel napon szárítottam paradicsomot, amit fokhagymás olajban tettem el, így az került bele. Ha nincs, jó a napraforgóolaj is. Szükség szerint kevés vizet is öntünk rá. Jól összegyúrjuk a tésztát addig, amíg el nem válik a kezünktől. Konyharuhával lefedve 30 percig kelesztjük, majd ismételt átgyúrás után még 30 percig. A kenyértésztánál kicsit lazább tésztát kétfelé osztva meglisztezett tepsibe tesszük úgy, hogy kihúzzuk a tepsi méretére. Ez okoz egy kis nehézséget, de ki is lehet nyújtani, ha nem sikerül. Csinálhattok kerek pizzát is. Az egyszerűbb.
Az öntethez hozzátesszük a fűszereket, és jól összekeverjük. Kóstoljátok meg, mert mindenki egyéni ízlése szerint ízesítheti. Nem kell turmixolni!

A tésztát megkenjük a szósszal, ízlés szerint rakunk rá feltéteket, majd megszórjuk reszelt sajttal.

Előmelegített sütőben 30 perc alatt 200 fokon megsül. Ez az én sütőmre vonatkozik!!!


Mielőtt elkészíted, végezz
 közvélemény kutatást!
Megéri!
Az eredmény, minden esetben, változatos, finom pizza, amivel vendégeknek is büszkélkedhetsz. Ha gyerekek látogattak hozzánk, minden esetben nagy sikerrel jártam. Nem volt finnyáskodás. Az is igaz, hogy jó előre, titkosszolgálati módszerekkel, felderítést végeztem, és az eredmények feldolgozása után döntöttem a vendégsereg pizzával történő lerohanása mellett. A hadjárat sikerült! A pizzát megsemmisítettük!
Még egy nagyon fontos titkot elárulok! A háború a legkisebb anyagi áldozatok árán lett végrehajtva. Ha összeszámoljátok a hozzávalók árát, rájöttök, hogy az egész nem került annyiba, mint egy házhoz szállított közepes méretű dobozos pizza. 
Na ugye, hogy ugye? 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése