2015. április 24., péntek

Zöldséges tésztasaláta.



Hűtőben fellelhető maradékokból készült, de nem maradék íze volt. Természetes, hogy már elfogyott.
Még a bigott gasztroblogger sem először a receptírással foglalkozik, hanem normális esetben először elkészíti a kaját, tálal, fotóz, utána jó étvággyal elfogyasztja a kitálalt ételt. Legvégén pedig (akár néhány napos késéssel, amikor van szabad ideje) mások számára is hozzáférhetővé teszi új ételét, receptjét. Kivétel, ha az említett gasztroblogger nem önálló gondolatokból, hanem mások által megosztott receptből főz, és akkor gyorsabb a munka. Akkor a CTRL +C,  CTRL+V megoldással hamar lehet akár blogot is írni.

Éppen kaják újraértelmezésével foglalkoztam. Megmaradt szabadidőmben, a közben hirtelen elhatározásból kiötölt tésztasalátát is elkészítettem seperc alatt. A hűtőben volt retek, újhagyma, paradicsom, paprika, melyek egy része ahhoz a tésztás alaphoz került, amit fiamnak csináltam a fűszeres csirkemell alá. Az alapanyagok másik részéhez pedig pont elegendő volt az a copfocska tészta, ami egy előző receptem elkészítése után maradt. (nyertem a tésztákat, és örülök neki, mert hasznos nyereménynek tartom) Ennyi röviden, és a megvalósítás mezejére léptem. Tésztasalátám a következőkből állt:


200 g. száraztészta, (copfocskát használtam, de orsóval is finom)

5 db retek,
1/2 kaliforniai paprika,
1 db paradicsom,
2 szál újhagyma,
2 gerezd fokhagyma,
kevés olíva olaj,
só, frissen őrölt bors,
1 kiskanál balzsamecet,
1 kanál teriyaki szósz.

A tésztát lobogó, sós, és enyhén ecetes vízben tettem fel főni. Mikor kész lett leszűrtem, és átmostam.
Közben felkarikáztam a retket, kockákra vágtam a paprikát, és a paradicsomot, apróra vágtam a fokhagymát, az újhagymát zöldjével együtt, majd kevés olíva olajon mindet megdinszteltem egyszerre. (ha lett volna itthon sárgarépa, azt is biztosan karikáztam volna hozzá) Pár kanál vizet tettem hozzá, hogy jobban megpuhuljanak a zöldségek, majd mikor elforrta a levét, az átmosott tésztával együtt a serpenyőben átforgattam. Sót, borsot őröltem rá, majd elkevertem balzsamecettel, és teriyaki szósszal. Hűtés után tálaltam.




Egy receptoldalon egy másik receptem kapcsán kérdezték meg, hogy mi az a teriyaki szósz. Régebben ismertem már, de szorosabb kapcsolatba akkor kerültem vele, amikor egy keleti stílusú étel főzése közben rájöttem, más ételekben is kitűnő. A teriyaki (vagy terijaki) csillogót jelent. Egy sötétebb, barnás színű szósz, melynek fő alkotói a szójaszósz, a cukor, és a mirin (Japán főzőbor, esetleg szaké) Maga a szósz is csillog, de főként húsételek sütése, grillezése során a szósz cukortartalma karamellizálódik. A többi hozzávaló is pikánssá fényessé teszi a vele készített ételeket.
Én mindenféle salátához, és sült, grillezett húsokhoz használom.

A tésztasaláta ugyan nem grilles étel, de kettőnknek vacsorára tökéletesen megfelelt.

És sajttal is isteni volt!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése